Doç. BİLAL ÖZÇAKIR

Genel Bilgiler

Kurum Bilgileri

  • Kurum Bilgi EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • UnvanDOÇENT

İletişim Bilgileri

  • Ofis MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
  • AdresEĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

Biyografi

Araştırma Alanları

Matematik Eğitimi

Eğitim Bilgileri

Eğitim Bilgileri

  • Yüksek Lisans

    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, FEN VE MATEMATİK EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ),

    2013 2010
  • Doktora

    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İLKÖĞRETİM (DR),

    2017 2013
  • Lisans

    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ,İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR. (İNGİLİZCE)

    2010 2005

Yaptığı Tezler

  • FEN VE MATEMATİK EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)

    The effects of mathematics instruction supported by dynamic geometry activities on seventh grade students achievement in area of quadrilaterals

    DOÇ. DR. ERDİNÇ ÇAKIROĞLU , 2013
    2013 2010
  • İLKÖĞRETİM (DR)

    Fostering spatial abilities of seventh graders through augmented reality environment in mathematics education: A design study

    PROF. DR. ERDİNÇ ÇAKIROĞLU , 2017
    2017 2013
  • MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

    , 2010
    2010 2005

Yabancı Diller

  • İngilizce : 2018, YDS, 91,25000

Deneyimler

Akademik Unvanlar

  • DOÇENT

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/

    2022
  • DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/

    2022 2019
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/

    2019 2012
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/

    2012 2011

Yönetimsel Görevler

  • Anabilim Dalı Başkanı

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2024
  • Arş. Uyg. Merkezi Müdür Yardımcısı

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2020

Verilen Dersler

  • 2022-2023

    Ders Adı:Eğitimde Karma Gerçeklik Uygulamaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Doktora

  • 2022-2023

    Ders Adı:Matematik Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Yüksek Lisans Seminer Ders Saati: 2 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Matematik Öğretimi II Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Oyunla Matematik Öğretimi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:İstatistik ve Olasılık Öğretimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Ortaokul Matematik Öğretim Programları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması II Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Matematik Eğitiminde SPSS Uygulamaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Matematik Eğitiminde Bağımsız Çalışma Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Matematik Öğretimi I Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Sayıların Öğretimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması I Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Öğretim Teknolojileri Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Matematik Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Matematik Eğitiminde SPSS Uygulamaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Seminer Ders Saati: 2 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:İstatistik ve Olasılık Öğretimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Ortaokul Matematik Öğretim Programları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması - II Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması - I Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Oyunla Matematik Öğretimi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:İlkokulda Temel Matematik Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Matematik Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Öğretim Teknolojileri Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Sayıların Öğretimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Seminer Ders Saati: 2 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Matematik Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Oyunla Matematik Öğretimi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:İstatistik ve Olasılık Öğretimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Ortaokul Matematik Öğretim Programları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Topluma Hizmet Uygulamaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:İlkokulda Temel Matematik Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Matematik Eğitiminde SPSS Uygulamaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Sayıların Öğretimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Matematik Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Öğretim Teknolojileri Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Okul Deneyimi Ders Saati: 1 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Seminer Ders Saati: 2 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Okul Deneyimi Ders Saati: 1 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Matematik Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Ortaokul Matematik Öğretim Programları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Matematiğin Temelleri II Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Topluma Hizmet Uygulamaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Matematik Eğitiminde SPSS Uygulamaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Genel Matematik I Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Öğretim Teknolojileri Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Eğitimde Bilişim Teknolojileri II Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Bilgisayar II Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans

Yayınlar & Eserler

MAKALELER

Development of TPACK with Web 2.0 tools: Design-based study

UYGUN TUĞBA, ŞENDUR ALİ, DERE RAHİME, ÖZÇAKIR BİLAL European Journal of Science and Mathematics Education,cilt.11, ss.445-465, 2023 (Journals Indexed in Eric dergi )

A needs analysis study for the development of augmented reality applications in science and mathematics teaching for individuals with special educational needs

İSLİM ÖMER FARUK, ÖZÇAKIR BİLAL, ÖZKUBAT UFUK, SANIR HANİFİ, SEVİM ÇIRAK NEŞE, SOLMAZ EBRU, ULUAY GÜLŞAH, ÖĞDEM ZEKİ Education and Information Technologies,cilt., ss.-, 2023 (SSCI dergi )

Fostering spatial abilities of middle school students through augmented reality: Spatial strategies

ÖZÇAKIR BİLAL, ÇAKIROĞLU ERDİNÇ Education and Information Technologies,cilt.27, ss.2977-3010, 2022 (SSCI dergi )

Reliability and Validity Study of an Augmented Reality Supported Mathematics Education Attitude Scale

ÖZÇAKIR BİLAL, ÖZDEMİR DUYGU International Journal of Human-Computer Interaction,cilt.38, ss.1638-1650, 2022 (SCI-Expanded dergi )

Teaching Mathematics, Science and Reading Skills to Students with Special Needs: A Review of Augmented Reality Studies

ÖZKUBAT UFUK, SANIR HANİFİ, ÖZÇAKIR BİLAL, İSLİM ÖMER FARUK Journal of Learning and Teaching in Digital Age,cilt.7, ss.141-150, 2022 (Journals Indexed in Eric dergi )

Facilitating the development of Preservice teachers' proportional reasoning in geometric similarity problems using augmented reality activities

ARICAN MUHAMMET, ÖZÇAKIR BİLAL EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES,cilt.26, ss.2327-2353, 2021 (SSCI dergi )

Türkiye'de Hayat Boyu Öğrenme Konusunda Yapılan Tezlerin Bibliyografik Değerlendirilmesi

ÖZÜDOĞRU GÜL, BALTACI ÖNDER, ÖZÇAKIR BİLAL Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi,cilt.11, ss.829-842, 2021 (TR DİZİN dergi )

An Augmented Reality Learning Toolkit for Fostering Spatial Ability in Mathematics Lesson: Design and Development

ÖZÇAKIR BİLAL, ÇAKIROĞLU ERDİNÇ European Journal of Science and Mathematics Education,cilt.9, ss.145-167, 2021 (Journals Indexed in Eric dergi )

Matematik Öğretmenlerinin Kültürel Zekâ Düzeylerinin Belirlenmesi ve Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

ÇABUK AKSOP AYŞEGÜL, ÖZDEMİR DUYGU, ÖZÇAKIR BİLAL Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi,cilt.18, ss.791-813, 2021 (TR DİZİN dergi )

Okul Öncesi Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Matematiksel Gelişim İnancı ve Erken Çocukluk Matematik Pedagojik Alan Bilgisi

KONCA AHMET SAMİ, ÖZÇAKIR BİLAL Cumhuriyet International Journal of Education,cilt.10, ss.1648-1671, 2021 (TR DİZİN dergi )

Effects of Dynamic Geometry Software on Students' Geometric Thinking Regarding Probability of Giftedness in Mathematics

ÖZÇAKIR BİLAL,ÖZDEMİR DUYGU,KIYMAZ YASEMİN International Journal of Contemporary Educational Research,cilt.7, ss.48-61, 2020 (Journals Indexed in Eric dergi )

The Relation Between Academic Boredom of Students with Mathematics Self-Efficacy and Mathematics Anxiety

ŞİMŞEK HÜSEYİN,KULA SULTAN SELEN,ÖZÇAKIR BİLAL,CEYLAN ÇELİKER TUBA Acta Didactica Napocensia,cilt.13, ss.30-42, 2020 (Journals Indexed in Eric dergi )

Artırılmış Gerçeklik Deneyimlerinin Matematik Öğretmeni Adaylarının Teknoloji Entegrasyonu Öz-Yeterlik Algılarına Etkisi

ÖZÇAKIR BİLAL,AYDIN BÜNYAMİN Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT),cilt.10, ss.314-335, 2019 (TR DİZİN dergi )

Children's Geometric Understanding through Digital Activities: The Case of Basic Geometric Shapes

ÖZÇAKIR BİLAL,KONCA AHMET SAMİ,ARIKAN NİHAT International Journal of Progressive Education,cilt.15, ss.108-122, 2019 (Journals Indexed in Eric dergi )

Prospective Mathematics Teachers' Technology Usages: A Case for Dynamic Geometry Software

ÖZÇAKIR BİLAL Acta Didactica Napocensia,cilt.12, ss.1-15, 2019 (Journals Indexed in Eric dergi )

Kesirlerin Öğretiminde Artırılmış Gerçeklik Etkinliklerinin 5.sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi

ÖZDEMİR DUYGU, ÖZÇAKIR BİLAL Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi,cilt.9, ss.21-41, 2019 (TR DİZİN dergi )

Effects of Dynamic Geometry Activities on Seventh Graders' Achievement in Area of Quadrilaterals

ÖZÇAKIR BİLAL,ÇAKIROĞLU ERDİNÇ International Journal for Mathematics Teaching and Learning,cilt.20, ss.257-271, 2019 (Journals Indexed in Eric dergi )

A Case of Teacher and Student Mathematical Problem-Solving Behaviors from the Perspective of a Cognitive-Metacognitive Framework

SÖZEN ÖZDOĞAN SİNEM,ÖZÇAKIR BİLAL,ORHAN BURCU Studia paedagogica,cilt.24, ss.221-243, 2019 (Scopus dergi )

Eğitimde Yeni Ufuklar: Artırılmış Gerçeklik

ÖZÇAKIR BİLAL Apsistek Aylık Matematik Dergisi,cilt., ss.-, 2018 (Endekste taranmıyor dergi )

Ortaokul 7. Sınıfta Dörtgenlerin Alan Bağıntılarını Oluşturma Sürecinde Dinamik Geometri Yazılımlarının Kullanılması

ÖZÇAKIR BİLAL,ÇAKIROĞLU ERDİNÇ Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi,cilt.18, ss.231-248, 2017 (TR DİZİN dergi )

The Relationship between Metacognitive Awareness Levels Learning Styles Genders and Mathematics Grades of Fifth Graders

BALTACI SERDAL,YILDIZ AVNİ,ÖZÇAKIR BİLAL Journal of Education and Learning,cilt.5, ss.78-89, 2016 (Journals Indexed in Eric dergi )

Effects of Using Dynamic Geometry Activities on Eighth Grade Students Achievement Levels and Estimation Performances in Triangles

ÖZÇAKIR BİLAL,AYTEKİN CAHİT,ALTUNKAYA BÜLENT,DORUK BEKİR KÜRŞAT Participatory Educational Research,cilt.2, ss.43-54, 2015 (Türk Eğitim İndeksi dergi )

The Analysis of the Relation between Eight Grade Students Estimation Performance in Triangles with Their Teaching Style Expectations and Sources of Motivation

ALTUNKAYA BÜLENT,AYTEKİN CAHİT,DORUK BEKİR KÜRŞAT,ÖZÇAKIR BİLAL Participatory Educational Research,cilt.1, ss.44-64, 2014 (Türk Eğitim İndeksi dergi )

KONFERANS & SEMPOZYUM & HAKEMLİ KONGRE & ULUSAL TOPLANTI & BİLDİRİ KİTAPLARINDA YER ALAN YAYINLAR

A Design Based Study: Game Material Development Experiences of Mathematics Teacher Candidates ÖZDEMİR DUYGU, ÖZÇAKIR BİLAL

46th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Haifa, İSRAİL , ss.301-, 2023.07.21

Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Ortaokul 5.Sınıf Öğrencilerinin Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Matematik Öğretimindeki Akademik Başarılarına Ve Kaygı Durumlarına Etkisinin İncelenmesi KÜÇÜKLER DURAN, İSLİM ÖMER FARUK, ÖZÇAKIR BİLAL

International EJER Congress, , , ss.-, 2023.06.10

Ortaokul Matematik Ders Kitaplarında Yer Alan Matematik Görevlerinin Bilişsel İstem Basamaklarına Göre Sınıflandırılması NAMLI ŞENOL, ÖZÇAKIR BİLAL

5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, ANTALYA, , ss.-, 2021.11.27

Scratch ile Matematik Öğretim Araçları Geliştirmenin Öğretmen Adaylarının Teknoloji Entegrasyonu Öz Yeterlik Algılarına Etkisi ÖZÇAKIR NURGÜL, ÖZÇAKIR BİLAL

5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, ANTALYA, , ss.-, 2021.11.27

İlköğretim Matematik Dersi Kazanımlarının Sosyal Bilgiler Dersi Becerileriyle İlişkilendirilmesi ÖZÇAKIR BİLAL, YAKAR HAMZA

5. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi, , TÜRKİYE , ss.-, 2021.03.17

The relation between academic boredom of secondary school students in mathematics lessons and sources of mathematics self-efficacy and mathematics anxiety ŞİMŞEK HÜSEYİN,KULA SULTAN SELEN,ÖZÇAKIR BİLAL,CEYLAN ÇELİKER TUBA

International Conference on New Horizons in Education (INTE 2019), Prag, ÇEK CUMHURİYETİ , ss.176-, 2019.07.18

Matematik Öğretmeni Adaylarının Artırılmış Gerçeklik Destekli Eğitime İlişkin Görüşleri ÖZÇAKIR BİLAL

X. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Antalya, TÜRKİYE , ss.64-64, 2019.04.22

Artırılmış Gerçeklik Öğrenme Materyalleri İle Desteklenen Eğitimin 7. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisinin İncelenmesi ÖZÇAKIR BİLAL,KARA MUHAMMED

X. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Antalya, TÜRKİYE , ss.43-43, 2019.04.22

Türkiye'de Eğitim Felsefesi ve Eğitim Tarihi Konularında Yapılan Tezlerin Bibliyografik Değerlendirmesi BALTACI ÖNDER,ÖZÇAKIR BİLAL,ÖZÜDOĞRU GÜL

Taras Shevchenko International Congress on Social Sciences - 2, Ankara, TÜRKİYE , ss.677-679, 2019.02.15

Türkiye'de Hayat Boyu Öğrenme Konusunda Yapılan Tezlerin Bibliyografik Değerlendirilmesi ÖZÜDOĞRU GÜL,BALTACI ÖNDER,ÖZÇAKIR BİLAL

Taras Shevchenko International Congress on Social Sciences - 2, Ankara, TÜRKİYE , ss.679-680, 2019.02.15

Artırılmış Gerçeklik Destekli Matematik Eğitimi Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması ÖZÇAKIR BİLAL, ÖZDEMİR DUYGU, NAMLI ŞENOL, AYAN RUKİYE

2. Uluslararası Uzaktan Öğrenme ve Yenilikçi Eğitim Teknolojileri Konferansı, Ankara, TÜRKİYE , ss.-, 2018.12.13

Bilim Tarihi Dersinin İşlenmesinde Alternatif Bir Yol: Belgeseller İSLİM ÖMER FARUK,ÖZÇAKIR BİLAL

4. International Academic Research Congress, Antalya, TÜRKİYE , ss.-, 2018.11.05

Geometri Öğretiminde Artırılmış Gerçeklik Kullanımının Matematik Öğretmen Adaylarının Teknoloji Entegrasyonu Öz-Yeterlik Algılarına Etkisinin İncelenmesi ÖZÇAKIR BİLAL,AYDIN BÜNYAMİN

4. International Academic Research Congress, Antalya, TÜRKİYE , ss.-, 2018.11.05

Matematik Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Ortamları İle Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Uzamsal Zekalarının Gelişimi: Bir Tasarım Tabanlı Araştırma ÖZÇAKIR BİLAL,ÇAKIROĞLU ERDİNÇ

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, DENİZLİ, TÜRKİYE , ss.-, 2018.10.19

Kesirlerin Öğretiminde Artırılmış Gerçeklik Etkinlikleri ÖZÇAKIR BİLAL, ÖZDEMİR DUYGU

Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi, AMASYA, TÜRKİYE , ss.-, 2018.09.26

Ahi Yeterliliğe Dayalı Eğitim Projesi: Pilot uygulamaya ilişkin öğrenci görüşleri OLPAK YUSUF ZİYA,ÖZÇAKIR BİLAL

6th International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, Edirne, TÜRKİYE , ss.-, 2018.09.14

Middle School Students' Transition from Arithmetic to Algebra in The Context of Equation Problems NAMLI ŞENOL,ÖZÇAKIR BİLAL

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018), ORDU, TÜRKİYE , ss.-, 2018.06.30

Ortaokul Öğrencilerinin Trigonometri İle İlgili Matematik Konularında Problem Çözme Yolları NAMLI ŞENOL,ÖZÇAKIR BİLAL

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, TÜRKİYE , ss.-, 2018.04.27

Ortaokul Öğrencilerinin Ödev İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi ŞİMŞEK HÜSEYİN,ÖZÇAKIR BİLAL

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, TÜRKİYE , ss.-, 2018.04.27

A Qualitative Study: Teaching Fractions with Augmented Reality for 5th Grade Students in Turkey ÖZDEMİR DUYGU, ÖZÇAKIR BİLAL

20th International Conference on Education, Barcelona, İSPANYA , ss.-, 2018.02.28

Matematik Eğitimine Yönelik Bir Artırılmış Gerçeklik Uygulamasının Geliştirilmesi ve Uygulanması ÖZÇAKIR BİLAL, GÜNEŞ ERHAN, ÖZDEMİR DUYGU

5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, İzmir, TÜRKİYE , ss.-, 2017.10.13

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik Hakkındaki Görüşleri: Bir Durum Çalışması İSLİM ÖMER FARUK,ÖZÇAKIR BİLAL,YAKIN İLKER

5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, İzmir, TÜRKİYE , ss.-, 2017.10.13

Afet Bilinci Algı Ölçeği Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması YAKAR HAMZA,DİKMENLİ YURDAL,KONCA AHMET SAMİ,ÖZÇAKIR BİLAL

IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, TÜRKİYE , ss.-, 2017.05.14

Sınıf Eğitimi ve Fen Eğitimi Öğretmen Adaylarının Afet Bilinci Algısı DİKMENLİ YURDAL,YAKAR HAMZA,KONCA AHMET SAMİ,ÖZÇAKIR BİLAL

IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, , , ss.-, 2017.05.11

Sosyal bilgiler ve Matematik Eğitimi Öğretmen Adaylarının Afet Bilinci Algısının Karşılaştırılması DİKMENLİ YURDAL,YAKAR HAMZA,ÖZÇAKIR BİLAL,KONCA AHMET SAMİ

VI Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, , , ss.-, 2017.05.04

6. Sınıf Geometri Kazanımıyla İlişkilendirilen Arttırılmış Gerçeklik Uygulamaları Hakkındaki Görüşler ÖZÇAKIR BİLAL, ÖZDEMİR DUYGU

II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla, TÜRKİYE , ss.466-467, 2017.05.03

An Investigation of Preservice Teachers' Disaster Consciousness YAKAR HAMZA,DİKMENLİ YURDAL,KONCA AHMET SAMİ,ÖZÇAKIR BİLAL

Third Sarajevo International ConferenceIrregular Migration towards EU and Balkan Countries, , , ss.-, 2017.04.28

Investigation effects of technology assisted instruction to 4 6 years children s recognition and discrimination of basic geometric shapes KONCA AHMET SAMİ,ÖZÇAKIR BİLAL,ARIKAN NİHAT

1. International Academic Research Congress (INES-2016), Antalya, TÜRKİYE , ss.-, 2016.12.06

Okul öncesinde geometrik şekillerin öğretilmesinde tablet üzerinde etkinlik geliştirilmesi ÖZÇAKIR BİLAL,KONCA AHMET SAMİ,ARIKAN NİHAT

1. International Academic Research Congress (INES-2016), Antalya, TÜRKİYE , ss.-, 2016.12.06

Edutainment Applications of Augmented Reality The Case of Augmented Book ÖZÇAKIR BİLAL,ÇAKIROĞLU ERDİNÇ,GÜNEŞ ERHAN

1. International Academic Research Congress (INES-2016), Antalya, TÜRKİYE , ss.-, 2016.12.06

Implementation of Augmented Reality on Chemistry Education ÖZÇAKIR BİLAL,GÜNEŞ ERHAN,ÇİTCİ EROL

International Conference on New Horizons in Education (INTE 2016), Viyana, AVUSTURYA , ss.-, 2016.12.04

Investigation The Effects of Dynamic Geometry Activities on Van Hiele Levels and Motivation Towards Mathematics The Case of Gifted Students ÖZÇAKIR BİLAL, ÖZDEMİR DUYGU, KIYMAZ YASEMİN

7th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA-2016), Budapeşte, MACARİSTAN , ss.-, 2016.11.15

Effects of Using Dynamic Geometry Activities on Eighth Graders Achievement Levels and Estimation Performance in Triangles ÖZÇAKIR BİLAL,AYTEKİN CAHİT,ALTUNKAYA BÜLENT,DORUK BEKİR KÜRŞAT

3rd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, VİYANA, AVUSTURYA , ss.356-, 2014.08.25

The Analysis of the Relation between Eight Grade Students Estimation Skills Usage in Triangles and Their Teaching Style Expectations and Sources of Motivation AYTEKİN CAHİT,ALTUNKAYA BÜLENT,DORUK BEKİR KÜRŞAT,ÖZÇAKIR BİLAL

3rd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, VİYANA, AVUSTURYA , ss.358-359, 2014.08.25

Dörtgensel Bölgelerin Alanlarına Yönelik Dinamik Geometri Etkinlikleri ÖZÇAKIR BİLAL,ÇAKIROĞLU ERDİNÇ

12. MATEMATİK SEMPOZYUMU, ANKARA, TÜRKİYE , ss.71-73, 2013.05.23

Bilgisayar Cebiri Sistemleri ve Dinamik Geometri Yazılımları Kullanılarak Yapılan Araştırmaların Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Modeli Çerçevesinde Değerlendirilmesi AYTEKİN CAHİT,ÖZÇAKIR BİLAL

6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, GAZİANTEP, TÜRKİYE , ss.288-, 2012.10.04

Pre Service Elementary Mathematics Teachers Progresses On Dynamic Geometry Activities And Views About Using Dynamic Geometry Regarding Technological Pedagogical Content Knowledge ÖZÇAKIR BİLAL,ÇAKIROĞLU ERDİNÇ

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), ANTALYA, TÜRKİYE , ss.-,

Metacognitive Similarities and Differences between Teachers and Students on Mathematical Problem Solving Skills SÖZEN SİNEM,ÖZÇAKIR BİLAL,ORHAN BURCU

The European Conference on Educational Research, BUDAPEŞTE, MACARİSTAN , ss.-,

KİTAP & KİTAP BÖLÜMLERİ

Uzamsal Kavramların Öğretiminde İşbirlikli Artırılmış Gerçeklik Ortamları ÖZÇAKIR BİLAL

Eğitimde Güncel Araştırmalar - VI, Baltacı Önder,Editör, Özgür Yayınları Gaziantep, ss.163-181, 2023

Teknoloji Destekli Matematik Öğretimi ÖZÇAKIR BİLAL

Uygulama Örnekleriyle Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Ünlü Melihan,Editör, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi , ss.159-180, 2023

Matematikte Üstün Yetenekli Öğrencilere Yönelik Yenilikçi Teknoloji Uygulamaları ÖZÇAKIR BİLAL

Matematikte Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Eğitimleri: Örnek Yaklaşımlar ve Uygulamalar, Özdemir Duygu, Özçakır Bilal,Editör, Nobel Akademik Yayıncılık Ankara, ss.237-260, 2022

Özel Gereksinimli Bireyler için Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları: Matematik Eğitimi Örneği İSLİM ÖMER FARUK, ÖZÇAKIR BİLAL, ÖZKUBAT UFUK

Özel Gereksinimli Bireylerde Destekleyici İleri Düzey Teknolojiler, Töret Gökhan,Editör, Nobel Yayın Ankara, ss.33-55, 2021

ÖZÇAKIR BİLAL, ÖZDEMİR DUYGU

CARIBOU MATEMATİK YARIŞMASI 3. ve 4. Sınıflar İçin Çıkmış Sorular ve Cevapları, ,Editör, Vizetek Ankara, ss.-, 2021

Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Çalışmaların Teknoloji, Pedagoji Ve Alan Bilgisi Yönünden İncelenmesi: 2006-2012 Yılları AYTEKİN CAHİT, ÖZÇAKIR BİLAL

Eğitim Bilimlerinde Araştırma Ve Değerlendirmeler - II, Koca Şehriban, Erten Pınar,Editör, Gece Kitaplığı Ankara, ss.108-130, 2021

Teknoloji Destekli Matematik Öğretimi ÖZÇAKIR BİLAL

Uygulama Örnekleriyle Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Ünlü, Melihan,Editör, Pegem Akademi ANKARA, ss.157-178, 2020

Problem Solving Modalities with Dynamic Geometry Software in Mathematics: Dragging, Measuring and Verifying ÖZÇAKIR BİLAL

New Horizons in Educational Sciences, Çetin Turhan, Hamzaoğlu Ergin, Dikmenli Yurdal, Kılcan Bahadır,Editör, Strategic Researches Academy (SRA) Klaipeda, ss.87-98, 2019

Ondalık Gösterim Kavramı ve Öğretimi ÖZÇAKIR BİLAL

Kuramdan Uygulamaya Etkinlik Örnekleriyle Sayıların Öğretimi, Ertekin Erhan, Ünlü Melihan,Editör, Pegem Akademi Ankara, ss.348-375, 2019

Editörlükler

Matematikte Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Eğitimleri: Örnek Yaklaşımlar ve Uygulamalar Editör

Nobel Akademik Yayıncılık , ,2022

Uluslararası, Kitap, Basılı

Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi Yayın Kurulu Üyeliği

NEÜ Yayınları , Türk Eğitim İndeksi, ASOS ,2021

Ulusal, Dergi, Elektronik

Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi Yayın Kurulu Üyeliği

NEÜ Yayınları , Türk Eğitim İndeksi, ASOS ,2020

Ulusal, Dergi, Elektronik

Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi Yayın Kurulu Üyeliği

NEÜ Yayınları , Türk Eğitim İndeksi, ASOS ,2020

Ulusal, Dergi, Elektronik

Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi Yayın Kurulu Üyeliği

NEÜ Yayınları , Türk Eğitim İndeksi, ASOS ,2019

Ulusal, Dergi, Elektronik

Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi Yayın Kurulu Üyeliği

NEÜ Yayınları , Türk Eğitim İndeksi, ASOS ,2019

Ulusal, Dergi, Elektronik

Proje & Patent & Tasarım

Projeler

Patentler

  • Tasarımlar

    Bilimsel Çalışmalar

    BİLİMSEL ÇALIŞMALAR

    Bilimsel Üyelikler & Hakemlikler

    BİLİMSEL ÜYELİKLER

    BİLİMSEL HAKEMLİKLER

    Sanatsal Faaliyetler

    Sanatsal Faaliyetler

    Başarılar

    ÖDÜLLER

    • Akademik Başarı Ödülü

      2023

    • Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Programı

      2023

    • Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Programı

      2022

    YÖKSİS ATIFLAR

    • 2021 Yılı Atıf Sayısı :0

    Duyuru & Doküman

    Duyurular

    Dokümanlar

    Diğer Faaliyetler

    DİĞER FAALİYETLER