Doç. EMİNE BALCI

Genel Bilgiler

Kurum Bilgileri

  • Kurum Bilgi EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • UnvanDOÇENT

İletişim Bilgileri

  • Ofis TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
  • AdresEĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

Biyografi

Araştırma Alanları

İlk Okuma Yazma ve Türkçe Eğitimi

Eğitim Bilgileri

Eğitim Bilgileri

  • Doktora

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, SINIF EĞİTİMİ (DR),

    2015 2011
  • Yüksek Lisans

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, SINIF EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ),

    2009 2007
  • Lisans

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ,SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PR.

    2007 2003

Yaptığı Tezler

  • SINIF EĞİTİMİ (DR)

    Amerika Birleşik Devletleri’xxnde disleksili bireylere uygulanan eğitim ve öğretim programlarının Türkiye’xxde yapılan çalışmalara katkısı açısından değerlendirilmesi

    HAYATİ AKYOL , 2015
    2015 2011
  • SINIF EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)

    İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersi adil olma değerinin öğretiminde, çoklu zekâ kuramının uygulanması

    Necmettin Karakaya , 2009
    2009 2007
  • TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    , 2007
    2007 2003

Yabancı Diller

  • İngilizce : 2017, YÖKDİL, 81.25
    İngilizce : 2017, YDS, 71.25000

Deneyimler

Akademik Unvanlar

  • DOÇENT

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ/SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/

    2020
  • DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ/SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/

    2020 2018

Yönetimsel Görevler

  • Dekan Yardımcısı

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2022
  • Bölüm Başkanı

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2022
  • Dekan Yardımcısı

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2022 2021
  • Anabilim Dalı Başkanı

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2022 2021

Verilen Dersler

  • 2019-2020

    Ders Adı:Topluma Hizmet Uygulamaları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Öğrenme Güçlüğü Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Öğrenme Güçlüğü Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Öğrenme Güçlükleri Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Eğitim Bilimlerine Giriş Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Eğitim Bilimlerine Giriş Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:İlkokuma ve Yazma Öğretimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması Ders Saati: 5 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması Ders Saati: 5 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması Ders Saati: 5 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Türk Tarihi ve Kültürü Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

Yayınlar & Eserler

MAKALELER

Dikkat geliştirmeye yönelik çalışmaların 2. sınıf öğrencilerinin fononojik farkındalık becerilerine etkisi.

Tuna Aslan Rabia, BALCI EMİNE Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,cilt.9, ss.1-17, 2023 (Index Copernicus dergi )

DUVARSIZ EĞİTİMİN SANAT EĞİTİMİNDE UYGULANABİLİRLİĞİ

LEHİMLER EREN, BALCI EMİNE Tarih Okulu Dergisi (Journal of History School),cilt.66, ss.2504-2523, 2023 (index copernicus, mla dergi )

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLERİN YAZMA GÜÇLÜKLERİNİN BELİRLENMESİ

ÇAYIR AYBALA, BALCI EMİNE Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi,cilt.12, ss.-, 2023 (index copernicus, mla dergi )

Elementary school students' metaphor perceptions of foreign students

ÇAYIR AYBALA, BALCI EMİNE African Educational Research Journal,cilt.11, ss.634-640, 2023 (eric dergi )

The effect of differentiated instruction on gifted students' critical thinking skills and mathematics problem solving attitudes

ÇAYIR AYBALA, BALCI EMİNE Educational Research and Reviews,cilt.18, ss.392-398, 2023 (eric dergi )

Dil ve Konuşma Güçlüğü Olan İlkokul Öğrencilerinin Yaratıcı Drama Yöntemiyle İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi

BALCI EMİNE, ÇELEN NİHAL RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi,cilt.37, ss.777-789, 2023 (MLA dergi )

4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİ TÜRKÇE SÖZLÜK KULLANIMI VE KELİME DEFTERİ OLUŞTURMASININ YARATICI YAZMA ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

DEMİRDÖĞEN Elif, BALCI EMİNE the Journal of Academic Social Sciences,cilt.131, ss.283-298, 2022 (SOBİAD, EBSCO, OpenAIRE, MLA, ISAM, INDEX COPERNICUS, OAJI, CITEFACTOR, SIS, MENDELEY, NAVER ACADEMIC, RESEARCHBIB, SOCOLAR, ACADEMICKEYS, DRJI, INDIAN CITATION INDEX, TÜRK EĞİTİM İNDEKSİ, ADVANCED SCIENCE INDEX (ASI), DIMENSIONS, WIZDOM, ACARINDEX, SCILIT, SAIF, SPARC, I2OR, AKADEMİK DİZİN, EUROPUB, ROOTINDEXING, MICROSOFT ACADEMIC, WORLDCAT dergi )

Çoklu Duyusal Öğrenmenin Okuma Becerilerinde Güçlük Yaşayan Öğrencilerin Okuma Becerileri Üzerindeki Etkisi

Adıgüzel Kamile, BALCI EMİNE Journal of Social Science and Values Education,cilt.3, ss.42-55, 2022 (Crossref Index Copernicus World List dergi )

Early Predictors for Kindergarten Students at Risk for Dyslexia: A Two-Year Longitudinal Study

BALCI EMİNE International Journal of Progressive Education,cilt.16, ss.201-210, 2020 (Journals Indexed in Eric dergi )

Disleksi Hakkında Öğretmen Görüşleri ve Karşılaştıkları Sorunlar

BALCI EMİNE Ege Eğitim Dergisi,cilt.20, ss.162-179, 2019 (TR DİZİN dergi )

Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Beceri Düzeylerinin İncelenmesi

BALCI EMİNE Yaşadıkça Eğitim Dergisi,cilt.33, ss.262-274, 2019 (TR DİZİN dergi )

İlkokul ve Ortaokulda Disleksi Riski Taşıyan Öğrencilerin Oranı ve Bazı Karakteristik Özellikleri

BALCI EMİNE Milli Eğitim,cilt.48, ss.717-736, 2019 (TR DİZİN dergi )

Reading Performance Profile of Children with Dyslexia in Primary and Secondary School Students.

BALCI EMİNE,ÇAYIR AYBALA Journal of Education and Learning,cilt.7, ss.80-87, 2018 (Journals Indexed in Eric dergi )

OKUMA GÜÇLÜĞÜ ÇEKEN/DİSLEKSİLİ ÖĞRENCİLERİNYAZILI ANLATIM BECERİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

BALCI EMİNE Turkish Studies,cilt., ss.-, 2017 (TR DİZİN dergi )

Disleksi: Tanımı, Sınıflandırması ve Belirtileri

BALCI EMİNE SDU International Journal of Educational Studies,cilt.4, ss.166-180, 2017 (Türk Eğitim İndeksi (TEI), SOBİAD, Index Copernicus, Google Scholar, DRJI, ResarchBib, CrossRef, Scientific Indexing Services, DOAJ dergi )

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ OKUMA PROGRAMININ DİSLEKSİ RİSKİ OLAN BİR İLKOKUL ÖĞRENCİSİNİN OKUMA BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

ÇAYIR AYBALA,BALCI EMİNE Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi,cilt.6, ss.455-470, 2017 (TR DİZİN dergi )

Çoklu Duyusal Öğrenme’nin Disleksi Riski Olan Bir İlkokul 4. Sınıf Öğrencisinin Fonolojik Farkındalık Becerisine Etkisi

BALCI EMİNE,ÇAYIR AYBALA Ana Dili Eğitimi Dergisi,cilt.5, ss.201-216, 2017 (TR DİZİN dergi )

DİSLEKSİ HAKKINDA GERÇEKLER: DİSLEKSİ NEDİR VE NEDEĞİLDİR

BALCI EMİNE Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,cilt.19, ss.1-17, 2017 (TR DİZİN dergi )

İLKOKUL TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDA YER ALAN ÇOCUK EDEBİYATI ÜRÜNLERİNDE TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTSİZLİĞİNE İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA

BALCI EMİNE,SEL BURCU Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi,cilt.21, ss.723-740, 2017 (TR DİZİN dergi )

İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik TutumlarınınBelirlenmesi

BALCI EMİNE Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi,cilt.12, ss.91-116, 2012 (TR DİZİN dergi )

KONFERANS & SEMPOZYUM & HAKEMLİ KONGRE & ULUSAL TOPLANTI & BİLDİRİ KİTAPLARINDA YER ALAN YAYINLAR

Sınıf Öğretmenlerinin Dijital Okuryazarlık Beceri Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi BALCI EMİNE, Doğan Sibel

21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi, , TÜRKİYE , ss.-, 2023.11.30

Akran Eğitim İle Verilen İlk Okuma Yazma Öğretiminin Yabancı Uyruklu Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Becerisine Etkisi BALCI EMİNE, Çelik Ayşe

VII. Uluslararası Türklerin Dünyası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Ankara, TÜRKİYE , ss.1-917, 2023.09.15

Türkçe Yazı Sistemi ve Disleksi: Diller Arası Sorunlar BALCI EMİNE, DEMİRDÖĞEN ELİF

14. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, ANTALYA, TÜRKİYE , ss.417-435, 2022.12.28

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ÇEKEN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA KAYGISI DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ BALCI EMİNE

Asos Congress VI. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU, Antalya, TÜRKİYE , ss.-, 2019.08.27

DİSLEKSİ RİSKİ TAŞIYAN ANASINIFI ÖĞRENCİLERİNDEGÖRÜLEBİLECEK ERKEN İPUÇLARI BALCI EMİNE

X. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Antalya, , ss.-, 2019.04.22

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ÇEKEN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ANLAMA BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ BALCI EMİNE

X. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Antalya, TÜRKİYE , ss.-, 2019.04.22

Okuma Problemlerinin Giderilmesinde Yankılı, Eşli ve Tekrarlayıcı Okuma Yöntemlerinin Etkisi BALCI EMİNE,ÇAĞLAR NİMET

6. Uluslararası Türkçe’nin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Niğde, TÜRKİYE , ss.-, 2013.06.06

Ortaokul öğrencilerinin değer algılarının bazı değişkenlere göre belirlenmesi DEMİREZEN SERPİL,BALCI EMİNE

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu III, Ankara, TÜRKİYE , ss.-,

İlkokul ve Ortaokulda Disleksi Şüphesi Taşıyan Öğrencilerin Oranı ve Bazı Karakteristik Özellikleri BALCI EMİNE

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara, TÜRKİYE , ss.-,

KİTAP & KİTAP BÖLÜMLERİ

İLKOKULDA KONUŞMA EĞİTİMİ VE UYGULAMA ÖRNEKLERİ BALCI EMİNE

Türk Dili II, BERNA ÜRÜN KARAHAN,Editör, Kriter Yayınevi İSTANBUL, ss.187-217, 2023

YAZMA GÜÇLÜKLERİ BALCI EMİNE

TÜRK DİLİ 1, BERNA ÜRÜN KARAHAN,Editör, EĞİTİM YAYINEVİ İSTANBUL, ss.165-183, 2022

Okuma Güçlüklerinin Tanılanması ve Giderilmesi BALCI EMİNE

Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Kolaç Emine, Dal Sibel,Editör, Nobel Yayınevi Ankara, ss.270-283, 2021

Bireysel Farklılıklar ve Okuma Yazma Yetersizlikleri BALCI EMİNE

Etkinliklerle İlkokuma Yazma Öğretimi, Kolaç Emine, Dal Sibel,Editör, Nobel Yayınevi Ankara, ss.305-321, 2021

Dyslexia, Problems Encountered and Solution Recommendations BALCI EMİNE,ÇAYIR AYBALA

EDUCATIONAL RESEARCH AND PRACTICE, Prof. Dr. Irina KOLEVA , Assoc. Prof. Dr. Gökhan DUMAN,Editör, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESS sofya, ss.494-501, 2017

SİDEKLİ SABRİ,BALCI EMİNE

1 Sınıf İlkokul Ders Kitabı Okuma Yazma Öğreniyorum 1 Kitap, Doç. Dr. Özay Karadağ, Doç. Dr. Sabri Sidekli,Editör, Meb Devlet Kitapları Ankara, ss.-, 2016

SİDEKLİ SABRİ,BALCI EMİNE

İlkokul Ders ve Öğrenci Çalışma Kitabı 1 Sınıf Türkçe 2. Kitap, Doç. Dr. Özay Karadağ, Doç. Dr. Sabri Sidekli,Editör, MEB Devlet Kitapları Ankara, ss.-, 2016

SİDEKLİ SABRİ,BALCI EMİNE

1 Sınıf İlkokul Ders Kitabı Okuma Yazma Öğreniyorum 2. Kitap, Doç. Dr. Özay Karadağ, Doç. Dr. Sabri Sidekli,Editör, MEB Devlet Kitapları Ankara, ss.-, 2016

SİDEKLİ SABRİ,BALCI EMİNE

1 Sınıf İlkokul Ders Kitabı Okuma Yazma Öğreniyorum 3. Kitap, Doç. Dr. Özay Karadağ, Doç. Dr. Sabri Sidekli,Editör, Meb Devlet Kitapları Ankara, ss.-, 2016

SİDEKLİ SABRİ,BALCI EMİNE

İlkokul Ders ve Öğrenci Çalışma Kitabı 1 Sınıf Türkçe 1. Kitap, Doç. Dr. Özay Karadağ, Doç. Dr. Sabri Sidekli,Editör, Meb Devlet Kitapları Ankara, ss.-, 2016

SİDEKLİ SABRİ,BALCI EMİNE

İlkokul Öğretmen Kılavuz Kitabı Türkçe 1 Sınıf, Doç. Dr. Özay Karadağ, Doç. Dr. Sabri Sidekli,Editör, Meb Devlet Kitapları Ankara, ss.-, 2016

Okuma Problemlerinin Giderilmesinde Yankılı, Eşli ve Tekrarlayıcı Okuma Yöntemlerinin Etkisi BALCI EMİNE

Türkçe Eğitiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar, Kamil İşeri, Gökhan Çetinkaya, Tuğba Çelik, Sercan Demirgüneş, Tuğçe Daşöz, Yusuf Gençer,Editör, Pegem Akademi Ankara, ss.47-56, 2014

Editörlükler

Bilimsel Çalışmalar

BİLİMSEL ÇALIŞMALAR

Bilimsel Üyelikler & Hakemlikler

BİLİMSEL ÜYELİKLER

BİLİMSEL HAKEMLİKLER

Sanatsal Faaliyetler

Sanatsal Faaliyetler

Başarılar

ÖDÜLLER

YÖKSİS ATIFLAR

  • 2021 Yılı Atıf Sayısı :0

Duyuru & Doküman

Duyurular

Dokümanlar

Diğer Faaliyetler

DİĞER FAALİYETLER