Doç. ÖZGE METİN ASLAN

Genel Bilgiler

Kurum Bilgileri

  • Kurum Bilgi EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • UnvanDOÇENT

İletişim Bilgileri

  • Ofis TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
  • AdresEĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

Biyografi

Araştırma Alanları

Okul Öncesi Eğitimi

Eğitim Bilgileri

Eğitim Bilgileri

  • Post-Doktora

    University of Minnesota, Twin Cities Campus, , ,

    2023
  • Lisans

    HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ,OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ PR.

    2005 2001
  • Post-Doktora

    University of Maryland, , ,

    2016 2014
  • Doktora

    HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (DR),

    2013 2009
  • Yüksek Lisans

    HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ),

    2009 2006

Yaptığı Tezler

  • ,
    2023
  • TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

    , 2005
    2005 2001
  • , 2016
    2016 2014
  • OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (DR)

    Anaokuluna devam eden çocukların oyun davranışları ve oyunlarında ortaya çıkan zorbalık davranışlarının incelenmesi

    BELMA TUĞRUL , 2013
    2013 2009
  • OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)

    Ankara’da yaşayan altı yaşındaki yabancı uyruklu çocuklarla Türk çocuklarının aile resimlerinin incelenmesi

    ELİF YEŞİM ÜSTÜN , 2009
    2009 2006

Yabancı Diller

  • İngilizce : 2017, YÖKDİL, 82.5
    İngilizce : 2006, ÜDS, 78.750

Deneyimler

Akademik Unvanlar

  • DOÇENT

    University of Minnesota, Twin Cities Campus, College of Education and Human Development,

    2023
  • DOÇENT

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ/OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/

    2019
  • DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ/OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/

    2018
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ/OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/

    2018 2006
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    University of Maryland, College Park, College of Education,

    2016 2014
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    University of Minnesota, Twin Cities Campus, The Institute of Child Development,

    2012 2011

Yönetimsel Görevler

  • Komisyon Üyeliği

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2022
  • Arş. Uyg. Merkezi Müdür Yardımcısı

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2022
  • Yönetim Kurulu Üyeliği

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2022 2020
  • Anabilim Dalı Başkanı

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2022 2019
  • Komisyon Üyeliği

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2022 2018

Verilen Dersler

  • 2022-2023

    Ders Adı:Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi Ders Saati: 2 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Yüksek Lisans Danışmanlık Ders Saati: 2 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Erken Çocukluk Eğitimine Giriş Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Kapsayıcı Eğitim Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Çocuk Psikolojisi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Erken Çocukluk Döneminde Oyun ve Oyun Araştırmaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Okula Uyum ve Erken Okur Yazarlık Eğitimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Topluma Hizmet Uygulamaları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Eğitimde Program Geliştirme Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Okula Uyum ve Erken Okur Yazarlık Eğitimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Çocuk Psikolojisi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Çocuk Psikolojisi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Çocuk Psikolojisi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Erken Çocukluk Döneminde Oyun ve Oyun Araştırmaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Okul Dışı Öğrenme Ortamları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi Ders Saati: 2 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Yüksek Lisans Seminer Ders Saati: 2 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Yüksek Lisans Danışmanlık Ders Saati: 8 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Topluma Hizmet Uygulamaları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Erken Çocuklukta Anne Baba Çocuk İlişkisi Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Kariyer Planlama ve Geliştirme Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Kapsayıcı Eğitim Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Topluma Hizmet Uygulamaları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Çocuk Kültürü Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Çocuk Hakları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Türk Kültüründe Çocuk ve Eğitim Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitimi Ders Saati: 2 , Türkçe,Önlisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Çocuk Kültürü Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Çocuk Ruh Sağlığı Ders Saati: 3 , Türkçe,Önlisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Çocuk Edebiyatı ve Medya Ders Saati: 4 , Türkçe,Önlisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Çocuk ve Oyun Ders Saati: 3 , Türkçe,Önlisans

  • 2013-2014

    Ders Adı:Oyun ve Oyun Materyalleri Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

Yayınlar & Eserler

MAKALELER

The Role of Mother-Child Relationship Between Young Children’s Anxiety and Play Behaviors

METİN ASLAN ÖZGE, ALTINIŞIK YASİN Early Child Development and Care,cilt.192, ss.2442-2454, 2022 (SSCI dergi )

Moderating effects of teacher-child relationship on the association between unsociability and play behaviors of young children

METİN ASLAN ÖZGE, BOZ MENEKŞE The Journal of Genetic Psychology,cilt.183, ss.180-196, 2022 (SSCI dergi )

Turkish and American preschoolers’ play, aggression and victimization behaviours in play context

METİN ASLAN ÖZGE Early Child Development and Care,cilt.190, ss.348-363, 2020 (SSCI dergi )

Shyness and peer interactions in non-social play behaviours among Turkish and American preschool-aged children

METİN ASLAN ÖZGE Early Child Development and Care,cilt.190, ss.1157-1173, 2020 (SSCI dergi )

Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Okuldaki Oyun Olanaklarının İncelenmesi

TUĞRUL BELMA,BOZ MENEKŞE,ULUDAĞ GONCA,METİN ASLAN ÖZGE,SEVİMLİ ÇELİK SERAP,SÖZER ÇAPAN AYLİN Trakya Eğitim Dergisi,cilt.9, ss.185-198, 2019 (TR DİZİN dergi )

Peer Rejection and Internalizing Behavior: The Mediating Role of Peer Victimization in Preschool

METİN ASLAN ÖZGE The Journal of Genetic Psychology,cilt.179, ss.198-206, 2018 (SSCI dergi )

From an Academician’s Preschool Diary: Emergent Curriculum and Its Practices in a Qualified Example of Laboratory Preschool

METİN ASLAN ÖZGE Journal of Curriculum and Teaching,cilt.7, ss.97-110, 2018 (Journals Indexed in Eric dergi )

36-71 Aylık Çocuklar İçin Oyun Davranış Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

METİN ASLAN ÖZGE Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi,cilt.25, ss.987-910, 2017 (TR DİZİN dergi )

Davranışsal Ketlenme, Sosyal İçedönüklük, Utangaçlık ve Sosyal. İlgisizlik Üzerine Bir Derleme

METİN ASLAN ÖZGE Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,cilt.15, ss.487-511, 2016 (TR DİZİN dergi )

Sokaktan Bilgisayara Metaforlarla Oyun Yolculuğu: Lise Öğrencilerin Oyun Kavramı İle İlişkin Metaforları

METİN ASLAN ÖZGE,Sümer Mustafa Erdi,Taşkın Muhammed Halil,Emil Bilge Turkish Studies,cilt., ss.1165-82, 2015 (TR DİZİN dergi )

Anaokuluna Devam Eden Altı Yaşındaki Çocuklar İle Okul Öncesi Öğretmenlerinin Oyun Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi

TUĞRUL BELMA,METİN ASLAN ÖZGE,ERTÜRK HATİCE GÖZDE,ÖZEN ALTINKAYNAK ŞENAY İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,cilt.15, ss.97-116, 2014 (TR DİZİN dergi )

Eğitim Felsefesi Dersinin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Felsefi Tercihlerine ve Eleştirel Pedagojiye Yönelik Görüşlerine Olan Etkisi

METİN ASLAN ÖZGE Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,cilt.13, ss.1-14, 2014 (TR DİZİN dergi )

Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Oyunlarında Ortaya Çıkan Zorbalık ve Mağdur Olma Davranışlarının İçerik Analizi

METİN ASLAN ÖZGE,TUĞRUL BELMA Kuramsal Eğitimbilim Dergisi,cilt.7, ss.60-77, 2014 (TR DİZİN dergi )

Anaokuluna Devam Eden Çocukların Oyun Davranışları ve Oyunlarında Ortaya Çıkan Zorbalık Davranışlarının İncelenmesi

METİN ASLAN ÖZGE,TUĞRUL BELMA Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi.,cilt., ss.27-41, 2013 (TR DİZİN dergi )

Kinetik Aile Çizim Testinin Stil ve Hareket BoyutlarI

METİN ASLAN ÖZGE The Journal of Academic Social Science Studies,cilt.64, ss.599614-, 2013 (EBSCO dergi )

Okul Öncesi Dönemde Ortaya Çıkan Zorbalık Davranışlarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi

METİN ASLAN ÖZGE Çoluk Çocuk Dergisi,cilt.94, ss.28-31, 2012 ( dergi )

Hareketli (Kinetik) Aile Resimlerinde Ailenin Kültürel Yansıması.

METİN ASLAN ÖZGE,ÜSTÜN ELİF YEŞİM Yansıtma: Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi.,cilt., ss.31-39, 2010 (Türk Psikyatri Dizini dergi )

KONFERANS & SEMPOZYUM & HAKEMLİ KONGRE & ULUSAL TOPLANTI & BİLDİRİ KİTAPLARINDA YER ALAN YAYINLAR

Oyun Parka Sığar mı? METİN ASLAN ÖZGE

2022 Erken Çocukluk Eğitimi Konuşmaları: Çocuğa Otantik Bakış., Eskişehir, , ss.-, 2022.06.20

Utangaçlık ve İçe-dönük Davranışlar Arasında Anne ve Öğretmen Çatışma DüzeylerininAracı Rollerinin İncelenmesi METİN ASLAN ÖZGE

6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Kars, TÜRKİYE , ss.164-167, 2019.10.16

Unsociability and Play Behaviors in Turkish Preschool Children: The Role of Teacher-Child Relationships METİN ASLAN ÖZGE,BOZ MENEKŞE,AKÇAM YALÇIN İREM

2019 SRCD Biennial Meeting, Baltimore, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ , ss.-, 2019.03.21

Shyness, Teacher-Child Relationships and Socio-Emotional Adjustment in Turkish Preschool METİN ASLAN ÖZGE,BOZ MENEKŞE,AKÇAM YALÇIN İREM

2019 SRCD Biennial Meeting, Baltimore, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ , ss.-, 2019.03.21

Unsociability, Teacher–Child Relationships, and School Social Behaviors in Turkish Preschool Children METİN ASLAN ÖZGE,BOZ MENEKŞE,AKÇAM YALÇIN İREM

2019 SRCD Biennial Meeting, Baltimore, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ , ss.-, 2019.03.21

Türkiye oyun profili araştırması-I: Çocuklara sunulan oyun olanaklarının okul öncesi öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. TUĞRUL BELMA,BOZ MENEKŞE,Çapar Sözen Aylin,SEVİMLİ ÇELİK SERAP,METİN ASLAN ÖZGE,ULUDAĞ GONCA

V. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, , , ss.-, 2017.10.21

Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Oyun ve Saldırganlık Davranışlarının İncelenmesi. Kültürlerarası Gözlem Çalışması METİN ASLAN ÖZGE

5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, , , ss.-, 2017.09.21

Dışlanan ve Sosyal İçe Dönük Okul Öncesi Dönemki Çocukların Mizaç Özelliklerinin ve Sosyal Uyumlarının İncelenmesi METİN ASLAN ÖZGE

5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi., , , ss.-, 2017.09.21

Teachers’ Beliefs and Responses to Socially Withdrawn Behaviors: Does Teacher’s Efficacy Matter? METİN ASLAN ÖZGE,Özdemir Sevgi

18th European Conference on Developmental Psychology, , , ss.-, 2017.09.01

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Gözünden “Nasıl Bir Felsefe ve Eğitim Akımı Dünyayı Değiştirir? METİN ASLAN ÖZGE

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, TÜRKİYE , ss.-, 2017.04.23

Family Context Moderates the Relations between Maternal Neuroticism and Parenting Behavior. METİN ASLAN ÖZGE,Kenneth Rubin,Smith Kelly A,Hasting Paul

2017 SRCD Biennial Meeting, , , ss.-, 2017.04.08

USA and Turkey Preschool Children s Play Behaviors Observation and Teacher Assessment Study METİN ASLAN ÖZGE

The Association for the Study of Play (TASP) 42nd Annual International Conference, , , ss.-, 2016.07.05

A Study of Preschool Children and Preschool Teacher Opinions about Rough and Tumble Play METİN ASLAN ÖZGE

67th OMEP World Assembly Conference, Washington, DC, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ , ss.-, 2015.07.27

A Cross Cultural Study of Preschool Children s Aggression Behavior and Peer Relationships in Play USA and Turkey Study METİN ASLAN ÖZGE

The 27th Association for Psychological Science (APS) Annual Convention, New York, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ , ss.-, 2015.05.21

New Preschool Education System in Turkey The Association for Childhood Education International ACEI Institute for Global Education Diplomacy METİN ASLAN ÖZGE

The Association for Childhood Education International (ACEI) Institute for Global Education Diplomacy, Washington, DC, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ , ss.-, 2015.05.05

Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Çocuk İşçiliğini Algılaması. METİN ASLAN ÖZGE,TUĞRUL BELMA

1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, İstanbul, TÜRKİYE , ss.542-551, 2011.03.27

Views of Preschool Teachers Regarding the Content and Implementation of the Movement Education in Preschool ÜSTÜN ELİF YEŞİM,BOZ MENEKŞE,METİN ASLAN ÖZGE

12th Annual International Conference on Education, Atina, YUNANİSTAN , ss.99-110, 2010.09.27

Okul Öncesi Öğretmenliği Mezunlarının İstihdam Durumlarının İncelenmesi. ÖZEN ALTINKAYNAK ŞENAY,AKMAN BERRİN,GÜLER YILDIZ TÜLİN,METİN ASLAN ÖZGE

Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, Ankara, TÜRKİYE , ss.595-601, 2010.06.18

Reflection of Sibling Relationships into the Kinetic Family Drawings during the Preschool Period METİN ASLAN ÖZGE,ÜSTÜN ELİF YEŞİM

World Conference on Educational Sciences - 2010, İstanbul, , ss.2440-2447, 2010.03.08

Erken Çocukluk Dönemindeki Bazı Yaklaşımlarda Sanat Eğitiminin Yeri ve Kullanılması. METİN ASLAN ÖZGE,AKHUN BURCU

Uluslararası Katılımlı II. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi., Ankara, TÜRKİYE , ss.426-433, 2009.10.09

Farklı Sosyo Ekonomik Düzeydeki İlköğretim Okullarına Devam Eden Çocukların Hayallerindeki Öğretmen Resimlerinin İncelenmesi. TUĞRUL BELMA,METİN ASLAN ÖZGE

Uluslararası 5. Eğitim ve Balkan Kongresi, EDİRNE, TÜRKİYE , ss.33-39, 2009.10.03

Farklı Sosyo Ekonomik Düzeydeki 4. ve 5.Sınıf Öğrencilerin Sinema Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Erkan Semra,METİN ASLAN ÖZGE

4.Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi 4.Uluslararası Çocuk Filmleri Festivali ve Kongresi, İstanbul, TÜRKİYE , ss.403-146, 2007.12.24

İlköğretim 3. 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin “Hayalimdeki Okul” Temasının Farklı Sosyo Ekonomik Düzeylere Göre Karşılaştırılması TUĞRUL BELMA,DARICA NİLÜFER,METİN ASLAN ÖZGE

4.Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi 4.Uluslararası Çocuk Filmleri Festivali ve Kongresi, İstanbul, TÜRKİYE , ss.789-802, 2007.12.24

Çocukların Oyun Oynama Hakkı METİN ASLAN ÖZGE,TUĞRUL BELMA

3.Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi ve 3. Uluslararası Çocuk Filmleri Festivali ve Kongresi, İstanbul, TÜRKİYE , ss.195-202, 2006.12.08

Her Şey Hayalle Başladı: Hayal Dünyasındaki Çocuğun Filmi: Vincent (Tim Burton). Erkan Semra,METİN ASLAN ÖZGE

3.Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi 3.Uluslararası Çocuk Filmleri Festivali ve Kongresi,, İstanbul, TÜRKİYE , ss.403-410, 2006.12.08

Turkish Preschool Teachers Behaviors and their Roles in Play METİN ASLAN ÖZGE

The Association for the Study of Play (TASP) 42nd Annual International Conference, , , ss.-,

The prediction of Children’s Aggression and Victimization Behaviours in terms of Play Behaviours and Peer Relations METİN ASLAN ÖZGE,TUĞRUL BELMA

44th Annual Meeting The Jean Piaget Society, San Francisco, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ , ss.-,

Perception of Young Children’s Rough and Tumble Play METİN ASLAN ÖZGE

19th IPA World Conference.Istanbul., İstanbul, TÜRKİYE , ss.-,

Analysis of Parents’ and Preschool Teachers’ Views About Outdoor Play. METİN ASLAN ÖZGE,TUĞRUL BELMA,BOZ MENEKŞE,ULUDAĞ GONCA

19th IPA World Conference, İstanbul, TÜRKİYE , ss.-,

Preschool Children’s Perceptions of Play Areas. 2013 OMEP World Assembly and Congress BOZ MENEKŞE,METİN ASLAN ÖZGE,ULUDAĞ GONCA

2013 OMEP World Assembly and Congress, SHANGAİ, ÇİN HALK CUMHURİYETİ , ss.-,

Play is Under Threat METİN ASLAN ÖZGE,TUĞRUL BELMA

TASP. The Association for the Study of Play. 2011 Annual Conference., New York, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ , ss.-,

Play Friendly Learning Environment METİN ASLAN ÖZGE,TUĞRUL BELMA

TASP. The Association for the Study of Play. 2011 Annual Conference., New York, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ , ss.-,

Development of Movement Education Programme for 4-7 Ages of Children. TUĞRUL BELMA,ÜSTÜN ELİF YEŞİM,BOZ MENEKŞE,METİN ASLAN ÖZGE

26th OMEP World Conference, Göteborg, İSVEÇ , ss.-,

The Examination of Expectations and The Opinions of Preschool Teachers and Children on Play TUĞRUL BELMA,METİN ASLAN ÖZGE,ERTÜRK KARA HATİCE GÖZDE,ÖZEN ALTINKAYNAK ŞENAY

26th OMEP World Conference, Göteborg, İSVEÇ , ss.-,

Çocukların Aile Yaşantılarını Yansıtan Projektif Bir Teknik: Hareketli Aile Çizimi. METİN ASLAN ÖZGE,ÜSTÜN ELİF YEŞİM

5.Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi 5.Uluslararası Çocuk Filmleri Festivali ve Kongresi, Çocukluk, Metodoloji, Araştırma ve Etik, İstanbul, TÜRKİYE , ss.-,

From Traditional Playgrounds to Child-Directed Playgrounds: Reflections The First Guided Play Practice in Turkey. METİN ASLAN ÖZGE

Learning through Play and Imagination: Expanding Perspectives. SRCD Special Topic Meeting April 1-2, 2022. St. Louis, Missouri, USA., Missouri, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ , ss.-,

Farklı Ülkelerde Uygulanan Oyun Politikaları ve Uygulamaları METİN ASLAN ÖZGE, Uludağ Egenur, Hacıömer Esen

2022 Erken Çocukluk Konuşmaları: Çocuğa Otantik Bakış: Teoriden Uygulamaya, Eskişehir, , ss.-,

KİTAP & KİTAP BÖLÜMLERİ

Okul Öncesi Eğitimde Çokkültürlü Eğitim Uygulama Örnekleri METİN ASLAN ÖZGE

Çokkültürlülük ve Okul Öncesi Eğitim, Dr. Öğr. Üyesi İmray NUR, Doç. Dr. Mustafa KALE, Prof. Dr. Artin GÖNCÜ,Editör, Vizetek Yayıncılık Ankara, ss.-, 2023

Oyun ve Drama METİN ASLAN ÖZGE

Etkinlik Örnekleriyle Türkçe Eğitiminde Drama ve Tiyatro Uygulamaları, Elif Aktaş, Ayşegül Oğuz Namdar,Editör, Nobel Yayınevi , ss.177-190, 2022

Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Değerlendirme METİN ASLAN ÖZGE

Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme Erken Çocukluk Döneminde Kullanılan Teknikler ve Güncel Ölçme Araçları, Rengin Zembat, Hilal İlknur Tunçeli,Editör, Nobel Yayınevi , ss.-, 2022

Gelişimin Temel Kavramları ve İlkeleri ULUDAĞ EGENUR, METİN ASLAN ÖZGE

Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Özge Sakaryalı,Editör, Nobel Yayınevi , ss.1-40, 2022

korkmaz merve,METİN ASLAN ÖZGE,SEZGİN ESİN,HÜRMERİÇ ALTUNSÖZ IRMAK,SARANLI ADİLE GÜLŞAH,İŞLEK SİNEM,Arda Tunçdemir Tuğçe B,özbek gökcen,ŞAHİN SEMRA,BOZ MENEKŞE,DOĞAN HANDAN

Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme, Menekşe Boz,Editör, Anı Yayıncılık Ankara, ss.1-30, 2021

Akran İlişkileri ve Davranış Üzerindeki Etkileri METİN ASLAN ÖZGE

Erken Çocukluk Döneminde Çocuğun Davranışını Anlama ve Yönlendirme, Dilan Bayındır, Fatma Özge Ünsal, İbrahim Hakkı Acar,Editör, Hedef CS Yayıncılık Ankara, ss.141-161, 2021

Çocuğun Duygusal Gelişimi METİN ASLAN ÖZGE

Çocuğun Duygusal İstismarı, Mustafa Ercengiz, Mustafa Savcı, Erol Uğur,Editör, Nobel Yayınevi Ankara, ss.1-24, 2020

Okul Öncesinde Eğitim Ortamı ve Tasarımı METİN ASLAN ÖZGE

Okul Öncesi Eğitimde Program: Temel Bileşenler Ve Uygulamalar, Mehmet Toran,Editör, Pegem Akademi Ankara, ss.85-107, 2020

Çocukları Oyunları Sırasında Gözlemlemek METİN ASLAN ÖZGE

Çocuk ve Oyun, Doç. Dr. Ayşe Belgin Aksoy,Editör, Hedef CS Yayıncılık , ss.110-132, 2018

Reggio Emilia Yaklaşımın Temel Taşı: Yaşayan ve Gelişen Program (Emergent Curriculum) METİN ASLAN ÖZGE

Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği: Büyük Düşünceler/Fikirler, Modeller Ve Yaklaşimlar,, Ed:Prof.Dr.Ebru Aktan Acar.,Editör, Nobel Ankara, ss.169-182, 2017

Çocuğun Renkli Yansımalarından Kalıcı İzlerine Giden Bir Hayat: Reggio Emilia Yaklaşımı METİN ASLAN ÖZGE

Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği: Büyük Düşünceler/Fikirler, Modeller Ve Yaklaşimlar, Prof.Dr.Ebru Aktan Acar.,Editör, Nobel Ankara, ss.457-484, 2017

Editörlükler

Research in Psychology and Behavioral Sciences Yayın Kurulu Üyeliği

Science and Education Publishing Newark, ,2015

Uluslararası, Dergi, Basılı+Elektronik

Proje & Patent & Tasarım

Projeler

Patentler

  • Tasarımlar

    Bilimsel Çalışmalar

    BİLİMSEL ÇALIŞMALAR

    Bilimsel Üyelikler & Hakemlikler

    BİLİMSEL ÜYELİKLER

    • The Association for Psychological Science (APS)

      Bilimsel Kuruluş

      Üye , 2015
    • Society for Research in Child Development (SRCD)

      Bilimsel Kuruluş

      Üye , 2014
    • Jean Piaget Society (JPS)

      Bilimsel Kuruluş

      Üye , 2014
    • The Association for Childhood Education International (ACEI)

      Bilimsel Kuruluş

      Üye , 2014
    • International Play of Association (IPA)

      Bilimsel Kuruluş

      Üye , 2013
    • The National Association for the Education of Young Children (NAEYC)

      Bilimsel Kuruluş

      Üye , 2011
    • Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği

      Bilimsel Kuruluş

      Üye , 2008

    BİLİMSEL HAKEMLİKLER

    Sanatsal Faaliyetler

    Sanatsal Faaliyetler

    Başarılar

    ÖDÜLLER

    • TUBİTAK 2219 Doktora Sonrası Araştırma Bursu

      2016

      TÜBİTAK

    • Yüksek Öğretim Kurulu Doktora Araştırma Bursu

      2011

      YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI

    • Building A Lasting Legacy Campaign Annual Conference Scholarships: The National Association For The Education Of Young Children (NAEYC)

      2011

      The National Association For The Education Of Young Children (NAEYC)

    • TÜBİTAK 2224 Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılım Desteği Bursu

      2014

      TÜBİTAK

    • TUBİTAK Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Programı (UBYT) 2018

      2018

      TÜBİTAK

    • TÜBİTAK 2224 Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılım Desteği Bursu

      2019

      TÜBİTAK

    • Jacobs International Travel Award for (SRCD)

      2017

      The Society for Research in Child Development

    • TUBİTAK 2224-A Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılımı Destekleme Programı

      2022

      TÜBİTAK

    • Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Programı (UBYT)

      2022

      TÜBİTAK

    • Play for the Planet: Supporting Creativity and Sustainability in Early Childhood Education

      2023

      The World Organisation for Early Childhood Education (OMEP)

    YÖKSİS ATIFLAR

    • 2021 Yılı Atıf Sayısı :0

    Duyuru & Doküman

    Duyurular

    Dokümanlar

    Diğer Faaliyetler

    DİĞER FAALİYETLER