Dr. Öğr. Üyesi SİBEL DAL

Genel Bilgiler

Kurum Bilgileri

  • Kurum Bilgi EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • UnvanDOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

İletişim Bilgileri

  • Ofis TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
  • AdresEĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

Biyografi

Araştırma Alanları

İlk Okuma Yazma ve Türkçe Eğitimi

Eğitim Bilgileri

Eğitim Bilgileri

  • Lisans

    SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ, BURDUR EĞİTİM FAKÜLTESİ, SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PR.,

    1995 1990
  • Yüksek Lisans

    ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, SINIF ÖĞRETMENLİĞİ (YL) (TEZLİ),

    2004 2001
  • Doktora

    ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, SINIF ÖĞRETMENLİĞİ (DR),

    2012 2005

Yaptığı Tezler

  • SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PR.

    , 1995
    1995 1990
  • SINIF ÖĞRETMENLİĞİ (YL) (TEZLİ)

    İlköğretim okulu programında birinci, ikinci ve üçüncü sınıflarda yer alan ”bireysel ve toplu etkinlik” saatlerinde gerçekleştirilen eğitim etkinliklerinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi

    MEHMET GÜLTEKİN , 2004
    2004 2001
  • SINIF ÖĞRETMENLİĞİ (DR)

    İlköğretim 5. sınıf Türkçe dersinde eleştirel okuryazarlık uygulamaları: Bir eylem araştırması

    MEHMET GÜLTEKİN , 2012
    2012 2005

Yabancı Diller

Deneyimler

Akademik Unvanlar

  • DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ/SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/

    2013
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    MERSİN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MERSİN ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ/

    2013 2012
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ/SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PR./

    2012 2001

Yönetimsel Görevler

  • Anabilim Dalı Başkanı

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2017
  • Bölüm Başkanı

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2017

Verilen Dersler

  • 2020-2021

    Ders Adı:Türkçe Öğretimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Çocuklar için Felsefe Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Eğitim Felsefesi Ders Saati: 6 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Özel Öğretim Yöntemleri Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Türkçe Öğretimi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Rehberlik Ve Psikolojik Danışmada Alan Çalışması Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Felsefeye Giriş Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Okul Dışı Öğrenme Ortamları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:İlkokulda Eleştirel Okuryazarlık Uygulamaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Çocuklar için Felsefe Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması I Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Eğitim Felsefesi Ders Saati: 6 , Türkçe,Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Öğretim İlke ve Yöntemleri Formasyon Ders Saati: 12 , Türkçe,Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Özel Öğretim Yöntemleri Formasyon Ders Saati: 8 , Türkçe,Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması Formasyon Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Eğitim Felsefesi Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Eleştirel Okuryazarlık Ders Saati: 6 , Türkçe,Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Özel Öğretim Yöntemleri Formasyon Ders Saati: 8 , Türkçe,Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Medya Okuryazarlığı Ders Saati: 14 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması Formasyon Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Eğitim Felsefesi Ders Saati: 18 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Eğitimde Eylem (Aksiyon) Araştırması Formasyon Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Özel Öğretim Yöntemleri Formasyon Ders Saati: 8 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Öğretim İlke ve Yöntemleri Formasyon Ders Saati: 8 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Eğitim Felsefesi Ders Saati: 14 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması (Formasyon) Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Özel Öğretim Yöntemleri (Formasyon) Ders Saati: 8 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Okul Deneyimi Ders Saati: 1 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Medya Okuryazarlığı Ders Saati: 8 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Eğitim Felsefesi Ders Saati: 2 , Türkçe,Önlisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Eğitim Felsefesi Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans

  • 2013-2014

    Ders Adı:Erken Çocuklukta Aile Eğitim Programları Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2014-2015

    Ders Adı:Eleştirel Okuryazarlık Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2014-2015

    Ders Adı:Türkçe I Yazılı Anlatım Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2013-2014

    Ders Adı:Türkçe II Sözlü Anlatım Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2013-2014

    Ders Adı:Türk Dili II Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

Yayınlar & Eserler

MAKALELER

Sınıf Öğretmeni Adaylarının İnternet İçin Eleştirel Okuryazarlık Durumları

DAL SİBEL, AKTAY SAYIM Sosyal Bilimler ve Değerler Eğitimi Dergisi,cilt.4, ss.-, 2023 (Crossref , Index Copernicus World List dergi )

İlk Okuma-Yazma Öğretiminde Eğitsel Oyunların İlkokul 1.Sınıf Öğrencilerinin Okuma Motivasyonlarına Etkisi

DAL SİBEL, CENK GÜLŞEN Scientific Educational Studies,cilt.7, ss.-, 2023 (Index Copernicus dergi )

Content Analysis of Stories for Preschoolers About Honesty

DAL SİBEL, ÖZTEP CEMİL Education Quarterly Reviews,cilt.4, ss.541-556, 2021 (ERIC dergi )

Okul öncesi eğitimde okuma yazmaya hazırlık çalışmalarında aile katılımına ilişkin öğretmen görüşleri

YILMAZ BOLAT EMİNE,DAL SİBEL Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi,cilt.5, ss.42-62, 2017 (Türk Eğitim İndeksi dergi )

5-6 yaş çocuklarının değer kazanım süreçlerine anne değerler eğitimi programının etkisi

NESLİTÜRK Seviye, ÖZKAL Neşe, DAL Sibel Mersin Üniversitesi eğitim Fakültesi Dergisi,cilt.11, ss.883-899, 2015 (TR DİZİN dergi )

İnternet için eleştirel okuryazarlık ölçeği geliştirme çalışması

DAL SİBEL,AKTAY SAYIM Journal of Academic Studies,cilt.16, ss.185-199, 2015 (TR DİZİN dergi )

İlköğretim Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Ürünlerine Göre Sorumluluk Değeri Algıları

SELANİK AY TUĞBA,DAL SİBEL Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi,cilt., ss.78-93, 2014 (EBSCO HOST, Directory of Research Journals Indexing, dergi )

The Use of Storytelling to Develop the Primary School Students Critical Reading Skill the Primary Education Pre Service Teachers Opinions

BELET ŞERİFE DİLEK,DAL SİBEL Procedia - Social and Behavioral Sciences,cilt., ss.1830-1834, 2010 (ScienceDirect, Scopus, ISI Web of Science dergi )

Ilköğretim öğretmenlerinin eğitim-öğretimle ilgili hizmetiçi eğitim gereksinimleri

GÜLTEKİN MEHMET,ÇUBUKÇU ZÜHAL,DAL SİBEL Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi,cilt., ss.131-152, 2010 (ASOS Index dergi )

Primary School Teachers Opinions on the Efficacy of Social Studies Program in Value Gain

DEVECİ HANDAN,DAL SİBEL Humanity and Social Sciences Journal,cilt., ss.1-11, 2008 (Eur-asia Database, Intl Agric Database, Intl Sci Abst dergi )

KONFERANS & SEMPOZYUM & HAKEMLİ KONGRE & ULUSAL TOPLANTI & BİLDİRİ KİTAPLARINDA YER ALAN YAYINLAR

Öğretmen Adaylarının Eğitim Felsefesine İlişkin Metaforik Algıları DAL SİBEL

4th International Education and Innovative Sciences Symposium, Ankara, TÜRKİYE , ss.-, 2021.11.21

Okul öncesinde erken eleştirel okuryazarlık etkinlikleri DAL SİBEL, ÖZTEP CEMİL

II. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, , , ss.27-27, 2019.10.23

Sınıf eğitimi öğretmen adaylarının internet için eleştirel okuryazarlık durumları DAL SİBEL, AKTAY SAYIM

II. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, , , ss.-, 2019.10.23

Çocuklar için felsefe (P4C) atölyesinin ilkokul çocuklarının yaratıcılıklarına etkisi DAL SİBEL,BİLEN KADİR

4th International Symposium on Social Humanities and Administrative, Antalya-Alanya, , ss.1-226, 2018.05.09

Okulöncesi eğitiminde örnek bir STEM-A etkinliği: Üç küçük domuz ve marshmallow evi DAL SİBEL, BİLEN KADİR, KÖSE MÜCAHİT

4.Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu (ASOS Congress), , , ss.-, 2018.05.09

Okul öncesi eğitimde okuma yazmaya hazırlık çalışmalarında aile katılımına ilişkin öğretmen görüşleri YILMAZ BOLAT EMİNE,DAL SİBEL

International Symposium of Education and Values (ISOEVA), muğla, , ss.75-76, 2017.12.01

Rehberlik ve psikolojik danışmanlık öğrencilerinin eleştirel düşünme gücü ve epistemolojik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi DAL SİBEL,BİLEN KADİR

II. Internatıonal Academıc Research Congres-INES, Antalya, Alanya, , ss.-, 2017.10.18

İlköğretimde eleştirel okuryazarlık uygulamalarına ilişkin temel kavramlar DAL SİBEL

4th International Conference on Primary Education IPECONF-2017, Granada, İSPANYA , ss.400-401, 2017.09.24

Bilimsel öykülere dayalı fen bilimleri eğitiminin öğrencilerin fen bilimleri dersi başarılarına, tutumlarına ve bilim insanı imajlarına etkisi DAL SİBEL,BİLEN KADİR

Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2017), Antalya, Alanya, TÜRKİYE , ss.168-168, 2017.04.24

Okul öncesi çağı çocuklarına dönük hazırlanmış dürüstlük konulu öykülerin içerik analizi DAL SİBEL,ÖZTEP CEMİL

International Congress Of Eurasian Social Sciences (IJOESS), , , ss.-, 2017.04.06

Okul öncesi eğitimde eleştirel okuryazarlık: Örnek etkinlikler DAL SİBEL, ÖZTEP CEMİL

III rd International Eurasian Educational Research Congress, , TÜRKİYE , ss.-, 2016.05.31

Aday öğretmen yetiştirme programı uygulama sürecine ilişkin bir durum çalışması ÖZKAL NEŞE,DAL SİBEL,BİLEN KADİR

III rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, , ss.-, 2016.05.31

Eleştirel pedagoji uygulamaları çocuk haklarına yönelik ilkokul öğrencilerinin görüşleri YILMAZ FATİH, DAL SİBEL, EFE PERİHAN

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, TÜRKİYE , ss.447-448, 2016.04.05

The use of storytelling to develop the primary school students’ critical reading skill: the primary education pre-service teachers’ opinions BOYACI ŞERİFE DİLEK,DAL SİBEL

World Conference on Learning, Teaching Administration. The American University, , , ss.-, 2010.10.29

Family views about the contributions of the school-family cooperation in helping elementary school students gain sensitiveness to environmental problems GÜLTEKİN MEHMET,DAL SİBEL

International Conference on Primary Education, , , ss.-, 2009.11.27

An action research in primary school turkish course related to helping children gain critical literacy through advertisements GÜLTEKİN MEHMET,DAL SİBEL

Advertisements International Asian Conference on Education, Osaka, JAPONYA , ss.-, 2009.10.25

Türkçe kitaplarında metin odaklı çalışmaların eleştirel düşünme becerisinin gelişimine katkısı KEÇİK İLKNUR,DAL SİBEL

II. Uluslararası Türkçenin Eğitimi – Öğretimi Kurultayı, Nevşehir, TÜRKİYE , ss.-, 2009.07.04

Teaching critical reading skill through activities developed in accordance with constrcutivist approach: A model implementation in turkish course GÜLTEKİN MEHMET,DAL SİBEL

International Conference of Education, Research and Innovation, Madrid, İSPANYA , ss.-, 2008.11.19

Universal values according to canditate teachers’ opinions DAL SİBEL

International Conference on Education, Economy Societ, Paris, , ss.-, 2008.07.19

Sürdürülebilir kalkınma ve çevre eğitimine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri: Anadolu üniversitesi örneği GÜLTEKİN MEHMET,YILMAZ FATİH,DAL SİBEL

VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, , TÜRKİYE , ss.-, 2008.05.04

Sınıf öğretmenliği doktora programı mezunu öğrencilerin sınıf öğretmenliği doktora programına ilişkin görüşle GÜLTEKİN MEHMET,DAL SİBEL

III. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Eskişehir, TÜRKİYE , ss.-, 2007.10.19

Teachers view of values education in social studies curriculum DEVECİ HANDAN,DAL SİBEL

14th International Conference on Learning, Johannesburg, , ss.-, 2007.06.26

Öğrenci görüşlerine göre ortaöğretim alan öğretmenliği programının öğretmen yeterliliklerini kazandırma düzeyi SAĞLAM MUSTAFA,ANAGÜN ŞENGÜL SAİME,DAL SİBEL

14. Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, TÜRKİYE , ss.-, 2005.09.30

Öğretmen adaylarının ulusal değerlere ilişkin görüşleri DEVECİ HANDAN,DAL SİBEL

III. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Çanakkale, TÜRKİYE , ss.-,

İlkokul 4. sınıfta eleştirel pedagoji uygulamaları YILMAZ FATİH, DAL SİBEL, EFE PERİHAN

6th World Congress on Educational and Instructional Studies-WCEIS 2017, , , ss.-,

KİTAP & KİTAP BÖLÜMLERİ

Ölçme ve Değerlendirme DAL SİBEL, KÖSE MÜCAHİT

Öğretim İlke Ve Yöntemleri: Etkinlik ve Ders Planı Örnekleriyle Zenginleştirilmiş, ,Editör, Anı Yayın Evi , ss.466-500, 2023

Eğitim Felsefesi DAL SİBEL

Eğitim Bilimine Giriş, Fatma Susar Kırmızı, Nil Duban,Editör, Anı Yayıncılık Ankara, ss.67-103, 2021

İlk Okuma Yazmanın Öğretiminin Amacı, Önemi, İlkeleri ve Bileşenleri KOLAÇ EMİNE, DAL SİBEL

İlk Okuma Yazma Öğretimi, Kolaç, E. ve Dal, S.,Editör, Nobel Yayıncılık Ankara, ss.1-32, 2021

İlk Okuma Yazma Öğretiminde Aile Katılımı Etkinlikleri DAL SİBEL

Etkinlik Örnekleriyle İlk Okuma ve Yazma Öğretimi, Ruhan Karadağ,Editör, Vize Yayıncılık Ankara, ss.275-315, 2021

KOLAÇ EMİNE,DAL SİBEL

Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Kolaç, Emine, Dal, Sibel,Editör, Nobel Ankara, ss.-, 2019

KOLAÇ EMİNE, DAL SİBEL, ERDOĞAN ÖZGE, SİDEKLİ SABRİ, YANGİL MUHARREM KÜRŞAD, BAY YALÇIN, BALCI EMİNE, SADİOĞLU ÖMÜR, BABAYİĞİT ÖZGÜR, CANBULAT TUNCAY, KURU OĞUZHAN, KUŞDEMİR YASEMİN, BULUT PINAR, ÇAKIR RECEP, AKMAN EMRAH, ÖZEN ALTINKAYNAK ŞENAY, KESKİN HASAN KAĞAN, COŞKUN İBRAHİM, DURAN BAYTAR SEMA, BİBER KAZIM, GÖZÜKÜÇÜK MERAL

İlk Okuma Yazma Öğretimi, Kolaç, Emine, Dal, Sibel,Editör, Nobel Ankara, ss.-, 2019

İlk Okuma Yazma, Amaç, Önemi, Kapsamı, İlkeleri ve Bileşenleri KOLAÇ EMİNE,DAL SİBEL

İlk Okuma Yazma Öğretimi, Kolaç, Emine, Dal, Sibel,Editör, Nobel Ankara, ss.1-24, 2019

DAL SİBEL,TATAR NİLGÜN

Öğretim İlke Ve Yöntemleri: Etkinlik ve Ders Planı Örnekleriyle Zenginleştirilmiş , Dal, S. ve Köse, M.,Editör, Anı Yayıncılık Ankara, ss.1-45, 2017

Editörlükler

Etkinliklerle Türkçe öğretimi Editör

Nobel Yayıncılık , ,2021

Uluslararası, Kitap, Basılı

İlk Okuma Yazma Öğretimi Editör

Nobel Yayıncılık , ,2021

Uluslararası, Kitap, Basılı

Öğretim İlke ve Yöntemleri: Etkinlik ve Ders Planı Örnekleriyle Zenginleştirilmiş Editör

Anı Yayıncılık , ,2017

Uluslararası, Kitap, Basılı

Bilimsel Çalışmalar

BİLİMSEL ÇALIŞMALAR

Bilimsel Üyelikler & Hakemlikler

BİLİMSEL ÜYELİKLER

BİLİMSEL HAKEMLİKLER

Sanatsal Faaliyetler

Sanatsal Faaliyetler

Başarılar

ÖDÜLLER

YÖKSİS ATIFLAR

  • 2021 Yılı Atıf Sayısı :0

Duyuru & Doküman

Duyurular

Dokümanlar

Diğer Faaliyetler

DİĞER FAALİYETLER