Doç. BİLAL ÖZÇAKIR

Genel Bilgiler

Kurum Bilgileri

  • Kurum Bilgi EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • UnvanDOÇENT

İletişim Bilgileri

  • Ofis MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
  • AdresEĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

Biyografi

Araştırma Alanları

Eğitim Bilgileri

Eğitim Bilgileri

  • Yüksek Lisans

    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, FEN VE MATEMATİK EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ),

    2013 2010
  • Doktora

    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İLKÖĞRETİM (DR),

    2017 2013
  • Lisans

    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ,İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR. (İNGİLİZCE)

    2010 2005

Yaptığı Tezler

  • FEN VE MATEMATİK EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)

    The effects of mathematics instruction supported by dynamic geometry activities on seventh grade students achievement in area of quadrilaterals

    DOÇ. DR. ERDİNÇ ÇAKIROĞLU , 2013
    2013 2010
  • İLKÖĞRETİM (DR)

    Fostering spatial abilities of seventh graders through augmented reality environment in mathematics education: A design study

    PROF. DR. ERDİNÇ ÇAKIROĞLU , 2017
    2017 2013
  • MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

    , 2010
    2010 2005

Yabancı Diller

  • İngilizce : 2018, YDS, 91,25000

Deneyimler

Akademik Unvanlar

  • DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/

    2019
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/

    2019 2012
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/

    2012 2011

Yönetimsel Görevler

  • Arş. Uyg. Merkezi Müdür Yardımcısı

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2020

Verilen Dersler

  • 2021-2022

    Ders Adı:Matematik Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Matematik Eğitiminde SPSS Uygulamaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Seminer Ders Saati: 2 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:İstatistik ve Olasılık Öğretimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Ortaokul Matematik Öğretim Programları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması - II Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması - I Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Oyunla Matematik Öğretimi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:İlkokulda Temel Matematik Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Matematik Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Öğretim Teknolojileri Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Sayıların Öğretimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Seminer Ders Saati: 2 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Matematik Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Oyunla Matematik Öğretimi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:İstatistik ve Olasılık Öğretimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Ortaokul Matematik Öğretim Programları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Topluma Hizmet Uygulamaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:İlkokulda Temel Matematik Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Matematik Eğitiminde SPSS Uygulamaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Sayıların Öğretimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Matematik Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Öğretim Teknolojileri Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Okul Deneyimi Ders Saati: 1 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Seminer Ders Saati: 2 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Okul Deneyimi Ders Saati: 1 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Matematik Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Ortaokul Matematik Öğretim Programları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Matematiğin Temelleri II Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Topluma Hizmet Uygulamaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Matematik Eğitiminde SPSS Uygulamaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Genel Matematik I Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Öğretim Teknolojileri Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Eğitimde Bilişim Teknolojileri II Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Bilgisayar II Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans

Yayınlar & Eserler

MAKALELER

Effects of Using Dynamic Geometry Activities on Eighth Grade Students Achievement Levels and Estimation Performances in Triangles

ÖZÇAKIR BİLAL,AYTEKİN CAHİT,ALTUNKAYA BÜLENT,DORUK BEKİR KÜRŞAT Participatory Educational Research,cilt.2, ss.43-54, 2015 (Türk Eğitim İndeksi dergi )

The Analysis of the Relation between Eight Grade Students Estimation Performance in Triangles with Their Teaching Style Expectations and Sources of Motivation

ALTUNKAYA BÜLENT,AYTEKİN CAHİT,DORUK BEKİR KÜRŞAT,ÖZÇAKIR BİLAL Participatory Educational Research,cilt.1, ss.44-64, 2014 (Türk Eğitim İndeksi dergi )

The Relationship between Metacognitive Awareness Levels Learning Styles Genders and Mathematics Grades of Fifth Graders

BALTACI SERDAL,YILDIZ AVNİ,ÖZÇAKIR BİLAL Journal of Education and Learning,cilt.5, ss.78-89, 2016 (Journals Indexed in Eric dergi )

Ortaokul 7. Sınıfta Dörtgenlerin Alan Bağıntılarını Oluşturma Sürecinde Dinamik Geometri Yazılımlarının Kullanılması

ÖZÇAKIR BİLAL,ÇAKIROĞLU ERDİNÇ Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi,cilt.18, ss.231-248, 2017 (TR DİZİN dergi )

Eğitimde Yeni Ufuklar: Artırılmış Gerçeklik

ÖZÇAKIR BİLAL Apsistek Aylık Matematik Dergisi,cilt., ss.-, 2018 (Endekste taranmıyor dergi )

Artırılmış Gerçeklik Deneyimlerinin Matematik Öğretmeni Adaylarının Teknoloji Entegrasyonu Öz-Yeterlik Algılarına Etkisi

ÖZÇAKIR BİLAL,AYDIN BÜNYAMİN Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT),cilt.10, ss.314-335, 2019 (TR DİZİN dergi )

Children's Geometric Understanding through Digital Activities: The Case of Basic Geometric Shapes

ÖZÇAKIR BİLAL,KONCA AHMET SAMİ,ARIKAN NİHAT International Journal of Progressive Education,cilt.15, ss.108-122, 2019 (Journals Indexed in Eric dergi )

Prospective Mathematics Teachers' Technology Usages: A Case for Dynamic Geometry Software

ÖZÇAKIR BİLAL Acta Didactica Napocensia,cilt.12, ss.1-15, 2019 (Journals Indexed in Eric dergi )

Kesirlerin Öğretiminde Artırılmış Gerçeklik Etkinliklerinin 5.sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi

ÖZDEMİR DUYGU, ÖZÇAKIR BİLAL Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi,cilt.9, ss.21-41, 2019 (TR DİZİN dergi )

Effects of Dynamic Geometry Activities on Seventh Graders' Achievement in Area of Quadrilaterals

ÖZÇAKIR BİLAL,ÇAKIROĞLU ERDİNÇ International Journal for Mathematics Teaching and Learning,cilt.20, ss.257-271, 2019 (Journals Indexed in Eric dergi )

A Case of Teacher and Student Mathematical Problem-Solving Behaviors from the Perspective of a Cognitive-Metacognitive Framework

SÖZEN ÖZDOĞAN SİNEM,ÖZÇAKIR BİLAL,ORHAN BURCU Studia paedagogica,cilt.24, ss.221-243, 2019 (Scopus dergi )

Effects of Dynamic Geometry Software on Students' Geometric Thinking Regarding Probability of Giftedness in Mathematics

ÖZÇAKIR BİLAL,ÖZDEMİR DUYGU,KIYMAZ YASEMİN International Journal of Contemporary Educational Research,cilt.7, ss.48-61, 2020 (Journals Indexed in Eric dergi )

The Relation Between Academic Boredom of Students with Mathematics Self-Efficacy and Mathematics Anxiety

ŞİMŞEK HÜSEYİN,KULA SULTAN SELEN,ÖZÇAKIR BİLAL,CEYLAN ÇELİKER TUBA Acta Didactica Napocensia,cilt.13, ss.30-42, 2020 (Journals Indexed in Eric dergi )

Facilitating the development of Preservice teachers' proportional reasoning in geometric similarity problems using augmented reality activities

ARICAN MUHAMMET, ÖZÇAKIR BİLAL EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES,cilt.26, ss.2327-2353, 2021 (SSCI dergi )

Türkiye'de Hayat Boyu Öğrenme Konusunda Yapılan Tezlerin Bibliyografik Değerlendirilmesi

ÖZÜDOĞRU GÜL, BALTACI ÖNDER, ÖZÇAKIR BİLAL Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi,cilt.11, ss.829-842, 2021 (TR DİZİN dergi )

An Augmented Reality Learning Toolkit for Fostering Spatial Ability in Mathematics Lesson: Design and Development

ÖZÇAKIR BİLAL, ÇAKIROĞLU ERDİNÇ European Journal of Science and Mathematics Education,cilt.9, ss.145-167, 2021 (Journals Indexed in Eric dergi )

Fostering spatial abilities of middle school students through augmented reality: Spatial strategies

ÖZÇAKIR BİLAL, ÇAKIROĞLU ERDİNÇ Education and Information Technologies,cilt.27, ss.2977-3010, 2022 (SSCI dergi )

Matematik Öğretmenlerinin Kültürel Zekâ Düzeylerinin Belirlenmesi ve Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

ÇABUK AKSOP AYŞEGÜL, ÖZDEMİR DUYGU, ÖZÇAKIR BİLAL Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi,cilt.18, ss.791-813, 2021 (TR DİZİN dergi )

Okul Öncesi Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Matematiksel Gelişim İnancı ve Erken Çocukluk Matematik Pedagojik Alan Bilgisi

KONCA AHMET SAMİ, ÖZÇAKIR BİLAL Cumhuriyet International Journal of Education,cilt.10, ss.1648-1671, 2021 (TR DİZİN dergi )

Reliability and Validity Study of an Augmented Reality Supported Mathematics Education Attitude Scale

ÖZÇAKIR BİLAL, ÖZDEMİR DUYGU International Journal of Human\u2013Computer Interaction,cilt.38, ss.1638-1650, 2022 (SCI-Expanded dergi )

Teaching Mathematics, Science and Reading Skills to Students with Special Needs: A Review of Augmented Reality Studies

ÖZKUBAT UFUK, SANIR HANİFİ, ÖZÇAKIR BİLAL, İSLİM ÖMER FARUK Journal of Learning and Teaching in Digital Age,cilt.7, ss.141-150, 2022 (Journals Indexed in Eric dergi )

KONFERANS & SEMPOZYUM & HAKEMLİ KONGRE & ULUSAL TOPLANTI & BİLDİRİ KİTAPLARINDA YER ALAN YAYINLAR

Bilgisayar Cebiri Sistemleri ve Dinamik Geometri Yazılımları Kullanılarak Yapılan Araştırmaların Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Modeli Çerçevesinde Değerlendirilmesi AYTEKİN CAHİT,ÖZÇAKIR BİLAL

6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, GAZİANTEP, TÜRKİYE , ss.288-, 04.10.2012

Effects of Using Dynamic Geometry Activities on Eighth Graders Achievement Levels and Estimation Performance in Triangles ÖZÇAKIR BİLAL,AYTEKİN CAHİT,ALTUNKAYA BÜLENT,DORUK BEKİR KÜRŞAT

3rd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, VİYANA, AVUSTURYA , ss.356-, 25.08.2014

The Analysis of the Relation between Eight Grade Students Estimation Skills Usage in Triangles and Their Teaching Style Expectations and Sources of Motivation AYTEKİN CAHİT,ALTUNKAYA BÜLENT,DORUK BEKİR KÜRŞAT,ÖZÇAKIR BİLAL

3rd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, VİYANA, AVUSTURYA , ss.358-359, 25.08.2014

Pre Service Elementary Mathematics Teachers Progresses On Dynamic Geometry Activities And Views About Using Dynamic Geometry Regarding Technological Pedagogical Content Knowledge ÖZÇAKIR BİLAL,ÇAKIROĞLU ERDİNÇ

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), ANTALYA, TÜRKİYE , ss.-,

Metacognitive Similarities and Differences between Teachers and Students on Mathematical Problem Solving Skills SÖZEN SİNEM,ÖZÇAKIR BİLAL,ORHAN BURCU

The European Conference on Educational Research, BUDAPEŞTE, MACARİSTAN , ss.-,

Dörtgensel Bölgelerin Alanlarına Yönelik Dinamik Geometri Etkinlikleri ÖZÇAKIR BİLAL,ÇAKIROĞLU ERDİNÇ

12. MATEMATİK SEMPOZYUMU, ANKARA, TÜRKİYE , ss.71-73, 23.05.2013

Implementation of Augmented Reality on Chemistry Education ÖZÇAKIR BİLAL,GÜNEŞ ERHAN,ÇİTCİ EROL

International Conference on New Horizons in Education (INTE 2016), Viyana, AVUSTURYA , ss.-, 04.12.2016

Investigation effects of technology assisted instruction to 4 6 years children s recognition and discrimination of basic geometric shapes KONCA AHMET SAMİ,ÖZÇAKIR BİLAL,ARIKAN NİHAT

1. International Academic Research Congress (INES-2016), Antalya, TÜRKİYE , ss.-, 06.12.2016

Okul öncesinde geometrik şekillerin öğretilmesinde tablet üzerinde etkinlik geliştirilmesi ÖZÇAKIR BİLAL,KONCA AHMET SAMİ,ARIKAN NİHAT

1. International Academic Research Congress (INES-2016), Antalya, TÜRKİYE , ss.-, 06.12.2016

Edutainment Applications of Augmented Reality The Case of Augmented Book ÖZÇAKIR BİLAL,ÇAKIROĞLU ERDİNÇ,GÜNEŞ ERHAN

1. International Academic Research Congress (INES-2016), Antalya, TÜRKİYE , ss.-, 06.12.2016

Investigation The Effects of Dynamic Geometry Activities on Van Hiele Levels and Motivation Towards Mathematics The Case of Gifted Students ÖZÇAKIR BİLAL, ÖZDEMİR DUYGU, KIYMAZ YASEMİN

7th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA-2016), Budapeşte, MACARİSTAN , ss.-, 15.11.2016

6. Sınıf Geometri Kazanımıyla İlişkilendirilen Arttırılmış Gerçeklik Uygulamaları Hakkındaki Görüşler ÖZÇAKIR BİLAL, ÖZDEMİR DUYGU

II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla, TÜRKİYE , ss.466-467, 03.05.2017

Matematik Eğitimine Yönelik Bir Artırılmış Gerçeklik Uygulamasının Geliştirilmesi ve Uygulanması ÖZÇAKIR BİLAL, GÜNEŞ ERHAN, ÖZDEMİR DUYGU

5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, İzmir, TÜRKİYE , ss.-, 13.10.2017

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik Hakkındaki Görüşleri: Bir Durum Çalışması İSLİM ÖMER FARUK,ÖZÇAKIR BİLAL,YAKIN İLKER

5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, İzmir, TÜRKİYE , ss.-, 13.10.2017

A Qualitative Study: Teaching Fractions with Augmented Reality for 5th Grade Students in Turkey ÖZDEMİR DUYGU, ÖZÇAKIR BİLAL

20th International Conference on Education, Barcelona, İSPANYA , ss.-, 28.02.2018

Ortaokul Öğrencilerinin Trigonometri İle İlgili Matematik Konularında Problem Çözme Yolları NAMLI ŞENOL,ÖZÇAKIR BİLAL

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, TÜRKİYE , ss.-, 27.04.2018

Ortaokul Öğrencilerinin Ödev İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi ŞİMŞEK HÜSEYİN,ÖZÇAKIR BİLAL

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, TÜRKİYE , ss.-, 27.04.2018

Ahi Yeterliliğe Dayalı Eğitim Projesi: Pilot uygulamaya ilişkin öğrenci görüşleri OLPAK YUSUF ZİYA,ÖZÇAKIR BİLAL

6th International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, Edirne, TÜRKİYE , ss.-, 14.09.2018

Middle School Students' Transition from Arithmetic to Algebra in The Context of Equation Problems NAMLI ŞENOL,ÖZÇAKIR BİLAL

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018), ORDU, TÜRKİYE , ss.-, 30.06.2018

Kesirlerin Öğretiminde Artırılmış Gerçeklik Etkinlikleri ÖZÇAKIR BİLAL, ÖZDEMİR DUYGU

Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi, AMASYA, TÜRKİYE , ss.-, 26.09.2018

Matematik Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Ortamları İle Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Uzamsal Zekalarının Gelişimi: Bir Tasarım Tabanlı Araştırma ÖZÇAKIR BİLAL,ÇAKIROĞLU ERDİNÇ

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, DENİZLİ, TÜRKİYE , ss.-, 19.10.2018

Afet Bilinci Algı Ölçeği Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması YAKAR HAMZA,DİKMENLİ YURDAL,KONCA AHMET SAMİ,ÖZÇAKIR BİLAL

IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, TÜRKİYE , ss.-, 14.05.2017

Bilim Tarihi Dersinin İşlenmesinde Alternatif Bir Yol: Belgeseller İSLİM ÖMER FARUK,ÖZÇAKIR BİLAL

4. International Academic Research Congress, Antalya, TÜRKİYE , ss.-, 05.11.2018

Geometri Öğretiminde Artırılmış Gerçeklik Kullanımının Matematik Öğretmen Adaylarının Teknoloji Entegrasyonu Öz-Yeterlik Algılarına Etkisinin İncelenmesi ÖZÇAKIR BİLAL,AYDIN BÜNYAMİN

4. International Academic Research Congress, Antalya, TÜRKİYE , ss.-, 05.11.2018

Artırılmış Gerçeklik Destekli Matematik Eğitimi Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması ÖZÇAKIR BİLAL, ÖZDEMİR DUYGU, NAMLI ŞENOL, AYAN RUKİYE

2. Uluslararası Uzaktan Öğrenme ve Yenilikçi Eğitim Teknolojileri Konferansı, Ankara, TÜRKİYE , ss.-, 13.12.2018

Sınıf Eğitimi ve Fen Eğitimi Öğretmen Adaylarının Afet Bilinci Algısı DİKMENLİ YURDAL,YAKAR HAMZA,KONCA AHMET SAMİ,ÖZÇAKIR BİLAL

IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, , , ss.-, 11.05.2017

Sosyal bilgiler ve Matematik Eğitimi Öğretmen Adaylarının Afet Bilinci Algısının Karşılaştırılması DİKMENLİ YURDAL,YAKAR HAMZA,ÖZÇAKIR BİLAL,KONCA AHMET SAMİ

VI Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, , , ss.-, 04.05.2017

An Investigation of Preservice Teachers' Disaster Consciousness YAKAR HAMZA,DİKMENLİ YURDAL,KONCA AHMET SAMİ,ÖZÇAKIR BİLAL

Third Sarajevo International ConferenceIrregular Migration towards EU and Balkan Countries, , , ss.-, 28.04.2017

Türkiye'de Eğitim Felsefesi ve Eğitim Tarihi Konularında Yapılan Tezlerin Bibliyografik Değerlendirmesi BALTACI ÖNDER,ÖZÇAKIR BİLAL,ÖZÜDOĞRU GÜL

Taras Shevchenko International Congress on Social Sciences - 2, Ankara, TÜRKİYE , ss.677-679, 15.02.2019

Türkiye'de Hayat Boyu Öğrenme Konusunda Yapılan Tezlerin Bibliyografik Değerlendirilmesi ÖZÜDOĞRU GÜL,BALTACI ÖNDER,ÖZÇAKIR BİLAL

Taras Shevchenko International Congress on Social Sciences - 2, Ankara, TÜRKİYE , ss.679-680, 15.02.2019

Matematik Öğretmeni Adaylarının Artırılmış Gerçeklik Destekli Eğitime İlişkin Görüşleri ÖZÇAKIR BİLAL

X. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Antalya, TÜRKİYE , ss.64-64, 22.04.2019

Artırılmış Gerçeklik Öğrenme Materyalleri İle Desteklenen Eğitimin 7. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisinin İncelenmesi ÖZÇAKIR BİLAL,KARA MUHAMMED

X. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Antalya, TÜRKİYE , ss.43-43, 22.04.2019

The relation between academic boredom of secondary school students in mathematics lessons and sources of mathematics self-efficacy and mathematics anxiety ŞİMŞEK HÜSEYİN,KULA SULTAN SELEN,ÖZÇAKIR BİLAL,CEYLAN ÇELİKER TUBA

International Conference on New Horizons in Education (INTE 2019), Prag, ÇEK CUMHURİYETİ , ss.176-, 18.07.2019

İlköğretim Matematik Dersi Kazanımlarının Sosyal Bilgiler Dersi Becerileriyle İlişkilendirilmesi ÖZÇAKIR BİLAL, YAKAR HAMZA

5. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi, , TÜRKİYE , ss.-, 17.03.2021

Ortaokul Matematik Ders Kitaplarında Yer Alan Matematik Görevlerinin Bilişsel İstem Basamaklarına Göre Sınıflandırılması NAMLI ŞENOL, ÖZÇAKIR BİLAL

5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, ANTALYA, , ss.-, 27.11.2021

Scratch ile Matematik Öğretim Araçları Geliştirmenin Öğretmen Adaylarının Teknoloji Entegrasyonu Öz Yeterlik Algılarına Etkisi ÖZÇAKIR NURGÜL, ÖZÇAKIR BİLAL

5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, ANTALYA, , ss.-, 27.11.2021

KİTAP & KİTAP BÖLÜMLERİ

Problem Solving Modalities with Dynamic Geometry Software in Mathematics: Dragging, Measuring and Verifying ÖZÇAKIR BİLAL

New Horizons in Educational Sciences, Çetin Turhan, Hamzaoğlu Ergin, Dikmenli Yurdal, Kılcan Bahadır,Editör, Strategic Researches Academy (SRA) Klaipeda, ss.87-98, 2019

Ondalık Gösterim Kavramı ve Öğretimi ÖZÇAKIR BİLAL

Kuramdan Uygulamaya Etkinlik Örnekleriyle Sayıların Öğretimi, Ertekin Erhan, Ünlü Melihan,Editör, Pegem Akademi Ankara, ss.348-375, 2019

Teknoloji Destekli Matematik Öğretimi ÖZÇAKIR BİLAL

Uygulama Örnekleriyle Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Ünlü, Melihan,Editör, Pegem Akademi ANKARA, ss.157-178, 2020

Özel Gereksinimli Bireyler için Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları: Matematik Eğitimi Örneği İSLİM ÖMER FARUK, ÖZÇAKIR BİLAL, ÖZKUBAT UFUK

Özel Gereksinimli Bireylerde Destekleyici İleri Düzey Teknolojiler, Töret Gökhan,Editör, Nobel Yayın Ankara, ss.33-55, 2021

ÖZÇAKIR BİLAL, ÖZDEMİR DUYGU

CARIBOU MATEMATİK YARIŞMASI 3. ve 4. Sınıflar İçin Çıkmış Sorular ve Cevapları, ,Editör, Vizetek Ankara, ss.-, 2021

Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Çalışmaların Teknoloji, Pedagoji Ve Alan Bilgisi Yönünden İncelenmesi: 2006-2012 Yılları AYTEKİN CAHİT, ÖZÇAKIR BİLAL

Eğitim Bilimlerinde Araştırma Ve Değerlendirmeler - II, Koca Şehriban, Erten Pınar,Editör, Gece Kitaplığı Ankara, ss.108-130, 2021

Editörlükler

Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi Yayın Kurulu Üyeliği

NEÜ Yayınları , Türk Eğitim İndeksi, ASOS ,2019

Ulusal, Dergi, Elektronik

Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi Yayın Kurulu Üyeliği

NEÜ Yayınları , Türk Eğitim İndeksi, ASOS ,2019

Ulusal, Dergi, Elektronik

Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi Yayın Kurulu Üyeliği

NEÜ Yayınları , Türk Eğitim İndeksi, ASOS ,2020

Ulusal, Dergi, Elektronik

Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi Yayın Kurulu Üyeliği

NEÜ Yayınları , Türk Eğitim İndeksi, ASOS ,2020

Ulusal, Dergi, Elektronik

Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi Yayın Kurulu Üyeliği

NEÜ Yayınları , Türk Eğitim İndeksi, ASOS ,2021

Ulusal, Dergi, Elektronik

Proje & Patent & Tasarım

Projeler

Patentler

  • Tasarımlar

    Bilimsel Çalışmalar

    BİLİMSEL ÇALIŞMALAR

    Bilimsel Üyelikler & Hakemlikler

    BİLİMSEL ÜYELİKLER

    BİLİMSEL HAKEMLİKLER

    Sanatsal Faaliyetler

    Sanatsal Faaliyetler

    Başarılar

    ÖDÜLLER

    YÖKSİS ATIFLAR

    • 2021 Yılı Atıf Sayısı :0

    ATIFLAR

    Atıf Ad Atıf Yapan Yayının Künyesi Atıf Yapılan Yayınımın Künyesi
    Uluslararası Hakemli Dergilerdeki Atıflar (SCI & SCI Expanded & SSCI & AHCI) <span style="font-style: normal;">Liang, C. P., &amp; She, H. C. (2021). Investigate the effectiveness of single and multiple representational scaffolds on mathematics problem solving: evidence from eye movements. </span><span style="font-style: italic;">Interactive Learning Environments</span>, 1-16. DOI:&nbsp;10.1080/10494820.2021.1943692 <span style="font-style: normal;">Özçakır, B. &amp; Çakıroğlu, E. (2019). Effects of Dynamic Geometry Activities on Seventh Graders’ Achievement in Area of Quadrilaterals. </span><span style="font-style: italic;">International Journal for Mathematics Teaching and Learning 20</span>(2), 257-271.<br>
    Uluslararası Hakemli Dergilerdeki Atıflar (SCI & SCI Expanded & SSCI & AHCI) <span style="font-style: normal;">Birgin, O., &amp; Topuz, F. (2021). Effect of the GeoGebra software-supported collaborative learning environment on seventh grade students’ geometry achievement, retention and attitudes. </span><span style="font-style: italic;">The Journal of Educational Research, 114</span>(5), 474-494. <span style="font-style: normal;">Özçakır, B. &amp; Çakıroğlu, E. (2019). Effects of Dynamic Geometry Activities on Seventh Graders’ Achievement in Area of Quadrilaterals.</span><span style="font-style: italic;"> International Journal for Mathematics Teaching and Learning 20</span>(2), 257-271.<br>
    Diğer Uluslararası Atıflar <span style="font-style: normal;">Sa'dijah, C., Kholid, M. N., Hidayanto, E., &amp; Permadi, H. (2020). REFLECTIVE THINKING CHARACTERISTICS: A STUDY IN THE PROFICIENT MATHEMATICS PROSPECTIVE TEACHERS. </span>Infinity Journal, 9(2), 159-172. BALTACI S, YILDIZ A, &amp; ÖZÇAKIR B (2016). The Relationship between Metacognitive Awareness Levels Learning Styles Genders and Mathematics Grades of Fifth Graders. Journal of Education and Learning, 5(4), 78-89.,&nbsp;
    Diğer Uluslararası Atıflar Manganyana, C., van Putten, S., & Rauscher, W. (2020). The Use of GeoGebra in Disadvantaged Rural Geometry Classrooms. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 15(14), 97-108. ÖZÇAKIR B, AYTEKİN C, ALTUNKAYA B, DORUK B K (2015). Effects of Using Dynamic Geometry Activities on Eighth Grade Students Achievement Levels and Estimation Performances in Triangles. Participatory Educational Research, 2(3), 43-54.
    Diğer Uluslararası Atıflar Ratnadewi, R., Pandanwangi, A., & Prijono, A. (2020). Implementation of Art and Technology in Batik Purwakarta. JTAM (Jurnal Teori dan Aplikasi Matematika), 4(1), 64-75. ÖZÇAKIR B, KONCA A S, ARIKAN N (2019). Children’s Geometric Understanding through Digital Activities: The Case of Basic Geometric Shapes. International Journal of Progressive Education, 15(3), 108-122.<br>
    Diğer Uluslararası Atıflar Khotimah, K. (2020). PENGGUNAAN TEKNOLOGI 3 DIMENSI SEBAGAI METODE PEMBELAJARAN GEOMETRI PADA ANAK USIA 5-6 TAHUN. Cakrawala Dini: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 11(2), 150-154. ÖZÇAKIR B, KONCA A S, ARIKAN N (2019). Children’s Geometric Understanding through Digital Activities: The Case of Basic Geometric Shapes. International Journal of Progressive Education, 15(3), 108-122.
    Diğer Uluslararası Atıflar Joshi, D. R., & Singh, K. B. (2020). Effect of Using Geogebra on Eight Grade Students’ Understanding in Learning Linear Equations. Editorial from Bronisław Czarnocha, 76. ÖZÇAKIR B, AYTEKİN C, ALTUNKAYA B, DORUK B K (2015). Effects of Using Dynamic Geometry Activities on Eighth Grade Students Achievement Levels and Estimation Performances in Triangles. Participatory Educational Research, 2(3), 43-54.
    Diğer Uluslararası Atıflar <span style="font-style: normal;">Ansari, B. I., &amp; Saleh, M. (2021). Exploring Students' Learning Strategies and Self-Regulated Learning in Solving Mathematical Higher-Order Thinking Problems. </span><span style="font-style: italic;">European Journal of Educational Research, 10</span>(2), 743-756. <span style="font-style: normal;">Baltaci, S., Yildiz, A., &amp; Özcakir, B. (2016). The Relationship between Metacognitive Awareness Levels, Learning Styles, Genders and Mathematics Grades of Fifth Graders. </span><span style="font-style: italic;">Journal of Education and Learning, 5</span>(4), 78-89.
    Diğer Uluslararası Atıflar <span style="font-style: normal;">Keliat, N. R., Susilo, H., &amp; Utami Sri Hastuti, I. (2021). Metacognitive Awareness Profile of Students in Indonesia: Initial Study on the Development of Biology Learning Models to Support Improvement of Metacognitive Skills. </span><span style="font-style: italic;">Hong Kong Journal of Social Sciences,&nbsp;57</span>(Spring/Summer20201), 45-56. <span style="font-style: normal;">Baltaci, S., Yildiz, A., &amp; Özcakir, B. (2016). The Relationship between Metacognitive Awareness Levels, Learning Styles, Genders and Mathematics Grades of Fifth Graders. </span><span style="font-style: italic;">Journal of Education and Learning, 5</span>(4), 78-89.
    Diğer Uluslararası Atıflar <span style="font-style: normal;">Elevera, S. E. M. L., Digueno, C. M. V., Dipon, R. J. C., Isidro, H. B. N. A., Jaculba, K. L. B., Mislang, J. K. G., . . . Francisco, C. D. C. (2021). The Learning Style of Students and Its Effect on Their Metacognitive Awareness during COVID-19 Pandemic.</span><span style="font-style: italic;"> International Journal of Academic Multidisciplinary Research (IJAMR), 5</span>(1), 123-129.&nbsp;<br> <span style="font-style: normal;">Baltaci, S., Yildiz, A., &amp; Özcakir, B. (2016). The Relationship between Metacognitive Awareness Levels, Learning Styles, Genders and Mathematics Grades of Fifth Graders.</span><span style="font-style: italic;"> Journal of Education and Learning, 5</span>(4), 78-89.&nbsp;<br>
    Diğer Uluslararası Atıflar <span style="font-style: normal;">Subrahmanyam, J., &amp; Anandarasu, R. (2021). </span><span style="font-style: italic;">Influence of Learner Strategies in Mathematics and its Impact on Academic Achievement of High School Students</span>. Lulu Publication. <span style="font-style: normal;">Baltaci, S., Yildiz, A., &amp; Özcakir, B. (2016). The Relationship between Metacognitive Awareness Levels, Learning Styles, Genders and Mathematics Grades of Fifth Graders. </span><span style="font-style: italic;">Journal of Education and Learning, 5</span>(4), 78-89.&nbsp;
    Diğer Uluslararası Atıflar <span style="font-style: normal;">Bulut, A. S. (2021). An Empirical Investigation of Mathematics Learning Approaches and Metacognitive Awareness of Students. </span><span style="font-style: italic;">Participatory Educational Research, 8</span>(4), 84-102. https://doi.org/10.17275/per.21.80.8.4 <span style="font-style: normal;">Baltaci, S., Yildiz, A., &amp; Özcakir, B. (2016). The Relationship between Metacognitive Awareness Levels, Learning Styles, Genders and Mathematics Grades of Fifth Graders. </span><span style="font-style: italic;">Journal of Education and Learning, 5</span>(4), 78-89.&nbsp;
    Diğer Uluslararası Atıflar <span style="font-style: normal;">Ugulu, I. (2021). Quantitative Research on Gifted Students' Scientific Epistemological Beliefs.</span><span style="font-style: italic;"> MIER Journal of Educational Studies Trends &amp; Practices. 11</span>(2), 252-268.&nbsp;DOI: 10.52634/mier/2021/v11/i2/1683 <span style="font-style: normal;">Baltaci, S., Yildiz, A., &amp; Özcakir, B. (2016). The Relationship between Metacognitive Awareness Levels, Learning Styles, Genders and Mathematics Grades of Fifth Graders.</span><span style="font-style: italic;"> Journal of Education and Learning, 5</span>(4), 78-89.&nbsp;
    Diğer Uluslararası Atıflar <span style="font-style: normal;">Ozdemir, D., &amp; Isiksal Bostan, M. (2021). A Design Based Study: Characteristics of Differentiated Tasks for Mathematically Gifted Students.</span><span style="font-style: italic;"> European Journal of Science and Mathematics Education, 9</span>(3), 125-144. <span style="font-style: normal;">Özçakır, B. (2013). </span><span style="font-style: italic;">Dinamik Geometri Etkinlikleri ile Desteklenen Matematik Öğretiminin Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Dörtgenlerde Alan Konusundaki Başarılarına Etkisi.</span> Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
    Diğer Uluslararası Atıflar <span style="font-style: normal;">Zengin, A. &amp; Akçakın, V. (2021). GeoGebra Destekli Matematik Öğretiminin Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Başarılarına Etkisi: Alan ve Hacim Ölçme. </span><span style="font-style: italic;">SDU International Journal of Educational Studies, 8</span>(1), 51-67. DOI: 10.33710/sduijes.871299<br> <span style="font-style: normal;">Özçakır, B., Aytekin, C., Altunkaya, B. &amp; Doruk, B. K. (2015). Effects of Using Dynamic Geometry Activities on Eighth Grade Students Achievement Levels and Estimation Performances in Triangles. </span><span style="font-style: italic;">Participatory Educational Research, 2</span>(3), 43-54., Doi: 10.17275/per.15.22.2.3
    Diğer Uluslararası Atıflar <span style="font-style: normal;">Magnusson, L. (2021). Digital Technology and the Subjects of Literacy and Mathematics in the Preschool Atelier. </span><span style="font-style: italic;">Contemporary Issues in Early Childhood.</span>1-13. doi: 10.1177/1463949120983485.&nbsp;<br> <span style="font-style: normal;">Özçakır, B., Konca, A. S. &amp; Arıkan, N. (2019). Children’s Geometric Understanding through Digital Activities: The Case of Basic Geometric Shapes.</span><span style="font-style: italic;"> International Journal of Progressive Education, 15</span>(3), 108-122. Doi: 10.29329/ijpe.2019.193.8<br><br>
    Diğer Uluslararası Atıflar <span style="font-style: normal;">Azhima, I., Meilanie, R. S. M., &amp; Purwanto, A. (2021). Penggunaan Media Flashcard untuk Mengenalkan Matematika Permulaan Pada Anak Usia Dini. </span><span style="font-style: italic;">Jurnal Obsesi: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 5</span>(2), 2008-2016.<br> <span style="font-style: normal;">Özçakır, B., Konca, A. S. &amp; Arıkan, N. (2019). Children’s Geometric Understanding through Digital Activities: The Case of Basic Geometric Shapes.</span><span style="font-style: italic;"> International Journal of Progressive Education, 15</span>(3), 108-122. Doi: 10.29329/ijpe.2019.193.8<br>
    Diğer Uluslararası Atıflar <span style="font-style: normal;">Sophitanontrat, W., &amp; Khajarern, K. (2021). Different serving shapes of cooked jasmine rice on a plate affect the consumer's visual preference. </span><span style="font-style: italic;">Food Research, 5</span>(6), 104-108. <span style="font-style: normal;">Özçakır, B., Konca, A. S. &amp; Arıkan, N. (2019). Children’s Geometric Understanding through Digital Activities: The Case of Basic Geometric Shapes. </span><span style="font-style: italic;">International Journal of Progressive Education, 1</span>5(3), 108-122. Doi: 10.29329/ijpe.2019.193.8<br>
    Diğer Uluslararası Atıflar <span style="font-style: normal;">Babapour Golezani, A. & Gülcü, A. (2021). 10. Sınıf Lise Öğrencilerinin DMÖN Kullanması Hakkında Öğretmen Görüşleri (Türkiye ve İran Örneği). </span><span style="font-style: italic;">Oltu Beşeri ve Sosyal Bilimler Fakültesi Dergisi, 2</span>(1), 129-143. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/oltu/issue/60221/823332<br> <span style="font-style: normal;">Özçakır, B. & Aydın, B. (2019). Artırılmış Gerçeklik Deneyimlerinin Matematik Öğretmeni Adaylarının Teknoloji Entegrasyonu Öz-Yeterlik Algılarına Etkisi.</span><span style="font-style: italic;"> Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 10</span>(2), 314-335. Doi: 10.16949/turkbilmat.487162 <br>
    Diğer Uluslararası Atıflar <span style="font-style: normal;">Gümüs, M. M., Çakir, R., Korkmaz, Ö., &amp; Ugur Erdogmus, F. (2021). Analysis of IT Acceptance Levels, ICT Attitudes, and Individual Innovation Levels of Special Education Teachers and Their Opinions. </span><span style="font-style: italic;">International Journal of Technology in Education, </span>4(3), 553-588. <span style="font-style: normal;">Özçakır, B. &amp; Aydın, B. (2019). Artırılmış Gerçeklik Deneyimlerinin Matematik Öğretmeni Adaylarının Teknoloji Entegrasyonu Öz-Yeterlik Algılarına Etkisi. </span><span style="font-style: italic;">Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 1</span>0(2), 314-335. Doi: 10.16949/turkbilmat.487162&nbsp;<br>
    Diğer Uluslararası Atıflar <span style="font-style: normal;">Açıkgül, K. (2021). Mathematics teachers' opinions about a GeoGebra-supported learning kit for teaching polygons. </span><span style="font-style: italic;">International Journal of Mathematical Education in Science and Technology</span>, 1-22.<br> <span style="font-style: normal;">Özçakır, B. &amp; Çakıroğlu, E. (2019). Effects of Dynamic Geometry Activities on Seventh Graders’ Achievement in Area of Quadrilaterals. </span><span style="font-style: italic;">International Journal for Mathematics Teaching and Learning 20</span>(2), 257-271.<br>
    Diğer Uluslararası Atıflar <span style="font-style: normal;">Juandi, D., Kusumah, Y. S., Tamur, M., Perbowo, K. S., Siagian, M. D., Sulastri, R., &amp; Negara, H. R. P. (2021). The Effectiveness of Dynamic Geometry Software Applications in Learning Mathematics: A Meta- Analysis Study. </span><span style="font-style: italic;">International Journal Interactive Mobile Technologies, 1</span>5(02), 18–37. https://doi.org/10.3991/ijim.v15i02.18853<br> <span style="font-style: normal;">Özçakır, B. &amp; Çakıroğlu, E. (2019). Effects of Dynamic Geometry Activities on Seventh Graders’ Achievement in Area of Quadrilaterals. </span><span style="font-style: italic;">International Journal for Mathematics Teaching and Learning 20</span>(2), 257-271.<br>
    Diğer Uluslararası Atıflar <span style="font-style: normal;">Portilla, E. I., &amp; Portilla, J. I. (2021). Desarrollo e implementación de un asistente de geometría dinámica computacional. Edgar Serna M. (Ed.), </span><span style="font-style: italic;">REVOLUCIÓN EN LA FORMACIÓN Y LA CAPACITACIÓN PARA EL SIGLO XXI,</span> 601-615. <span style="font-style: normal;">Özçakır, B. (2019). Prospective Mathematics Teachers’ Technology Usages: A Case for Dynamic Geometry Software. </span><span style="font-style: italic;">Acta Didactica Napocensia, 12</span>(1), 1-15. Doi: 10.24193/adn.12.1.1<br>
    Diğer Uluslararası Atıflar <span style="font-style: normal;">Chen, J., Zhou, Y., Wijaya, T. T., &amp; Tamur, M. (2021). Is a triangle 180 degrees? Using relevant material to explore elementary school students’ reasoning ability. International </span><span style="font-style: italic;">Journal of Education and Learning, 3</span>(3), 199-212. <span style="font-style: normal;">Altunkaya, B., Aytekin, C., Doruk, B. K. &amp; Özçakır, B. (2014). The Analysis of the Relation between Eight Grade Students Estimation Performance in Triangles with Their Teaching Style Expectations and Sources of Motivation. </span><span style="font-style: italic;">Participatory Educational Research, 1</span>(1), 44-64., Doi: 10.17275/per.14.05.1.1<br>
    Ulusal Atıflar <span style="font-style: normal;">Kedikli, D., &amp; Katrancı, Y. (2021). Geometrik düşünme düzeyleri ile ilgili tezlerin betimsel içerik analizi. </span><span style="font-style: italic;">Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4</span>(2), 251-273.<br> <span style="font-style: normal;">Özçakır, B. (2013). </span><span style="font-style: italic;">Dinamik Geometri Etkinlikleri ile Desteklenen Matematik Öğretiminin Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Dörtgenlerde Alan Konusundaki Başarılarına Etkisi</span>. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.&nbsp;<br>
    Ulusal Atıflar <span style="font-style: normal;">Battal, A. &amp; Çalışkan, A. (2021). Bilgisayar Destekli Matematik Eğitimi Alanında 2015-2019 Yılları Arasında Yapılan Araştırmaların İncelenmesi. </span><span style="font-style: italic;">OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18</span>(40), 2258-2287. DOI: 10.26466/opus.837465<br> <span style="font-style: normal;">Özçakır, B. &amp; Aydın, B. (2019). Artırılmış Gerçeklik Deneyimlerinin Matematik Öğretmeni Adaylarının Teknoloji Entegrasyonu Öz-Yeterlik Algılarına Etkisi. </span><span style="font-style: italic;">Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 10</span>(2), 314-335. Doi: 10.16949/turkbilmat.487162
    Ulusal Atıflar <span style="font-style: normal;">Poçan, S., Altay, B. & Yaşaroğlu, C. (2021). Matematik Öğretiminde Mobil Teknoloji Kullanımına Yönelik Veli Görüşleri.</span><span style="font-style: italic;"> İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22</span>(1), 500-532. DOI: 10.17679/inuefd.815348<br> <span style="font-style: normal;">Özdemir, D. & Özçakır, B. (2019). Kesirlerin Öğretiminde Artırılmış Gerçeklik Destekli Matematik Eğitiminin 5.sınıf Öğrencilerinin Başarı ve Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi, </span><span style="font-style: italic;">Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9</span>(1), 21-41. Doi: 10.17984/adyuebd.495731

    Duyuru & Doküman

    Duyurular

    Dokümanlar

    Diğer Faaliyetler

    DİĞER FAALİYETLER